۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴

معرفی سامانه کنترل حجم مصرفی اینترنت اپراتورها

ایتنا- امکان مشاهده ترافیک مصرفی اینترنت برای مشترکین بر روی پورتال شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت فراهم شد.
معرفی سامانه کنترل حجم مصرفی اینترنت اپراتورها


با توجه به الزام تمامی اپراتورهای PAP، شرکت مخابرات ایران و WiMAX از سوی رگولاتوری به ایجاد سامانه‌ای به منظور مشاهده ترافیک مصرفی اینترنت برای مشترکین، این امکان بر روی پورتال شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت فراهم شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، بنا بر اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، علاوه بر این سامانه، اپراتورها نرم‌افزارهای قابل دسترسی دیگری برای محاسبه حجم ترافیک مصرفی اینترنت را به همراه دستورالعمل‌های آموزشی بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی خود قرار داده‌اند.

بر همین اساس مشترکین می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ارائه‌دهنده سرویس، دریافت و نصب این نرم‌افزارها مطابق با دستورالعمل آموزشی ارائه شده از سوی اپراتور، ترافیک مصرفی واقعی خود را اندازه‌گیری کنند.

همچنین کاربران می‌توانند برای مشاهده نمودار حجم مصرفی سرویس اینترنت در بازه‌های زمانی روزانه، تاریخچه مصرف اینترنت در بازه‌های زمانی اتصال به شبکه، فاکتور سرویس‌های خریداری شده، تست‌های انجام شده در سامانه سنجش سرعت با امکان ثبت شکایت براساس آنها، پرداخت صورتحساب و سنجش ظرفیت فیزیکی خط، به پورتال شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس اینترنت، بخش حساب کاربری خود مراجعه کنند.

مشترکین می‌توانند نسبت به مقایسه ترافیک مصرفی اندازه‌گیری شده در نرم‌افزارهای ارائه شده در پورتال شرکت‌ها و ترافیک مصرفی نمایش داده شده در حساب کاربری خود در یک بازه زمانی مشخص و یکسان اقدام کنند و درصورت عدم تطابق این اندازه‌گیری‌ها با یکدیگر، موضوع را با ثبت شکایت در سامانه ۱۹۵، از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی پیگیری کنند.
کد مطلب: 39657
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام