۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲

گوگل به اشتباه سرویس ابری خود را از کار انداخت

ایتنا - در این اتفاق شبکه مهندسان گوگل به اشتباه لینک‌های مشابه را به صورت دستی به سرویس Google Cloud متصل کردند.
گوگل به اشتباه سرویس ابری خود را از کار انداخت


دوشنبه گذشته به دنبال بروز برخی اشتباهات توسط مهندسان گوگل، بخش اعظم سرویس پردازش ابری این شرکت موسوم به Google Cloud از دسترس خارج شد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، با بروز این مشکل دوشنبه هفته گذشته دسترسی به سرویس پردازش ابری گوگل برای بخش اعظم کاربران غیرممکن شد و این اختلال به مدت ۷۰ دقیقه طول کشید.

در این اتفاق شبکه مهندسان گوگل به اشتباه لینک‌های مشابه را به صورت دستی به سرویس Google Cloud متصل کردند و این سیستم پس از بررسی خودکار و تایید لینک‌های مذکور، دچار اختلال شد.

این خطا باعث شد دسترسی تمام کاربران منطقه اروپای غربی به سرویس Google Compute Engine از بین برود و پس از آن کاربران ساکن مناطق اروپای شرقی و خاورمیانه هم با مشکل مشابه مواجه شوند.

 

این مشکل در سیستم شبکه خدمات ابری گوگل ایجاد شد و به همین دلیل روی سرویس Compute Engine گوگل تاثیر نگذاشت. بنابراین تمام کاربران ساکن مناطق مذکور در این مدت به خدمات Compute Engine دسترسی داشتند.

بر اساس این مشکل، مشترکان خدمات پردازش ابری گوگل علاوه بر لینک اصلی خود یک لینک مشابه را هم دریافت کردند که البته دسترسی به سرویس مربوطه از طریق هیچ یک از دو لینک مذکور امکان پذیر نبود.

شرکت گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد شبکه مهندسی آن به اشتباه و به صورت دستی این لینک را به خدمات پردازش ابری اضافه کرده است و بنابراین مشکل بزرگی در این زمینه وجود نداشته است.
 
کد مطلب: 39563
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام