۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۵

سیستم سازمانی مایکروسافت برای مقابله با آگهی‌افزارها

ایتنا - مایکروسافت به مدیران شبکه امکان می‌دهد تا بتوانند کلی آگهی‌افزارها را به صورت خودکار از بین ببرند.
سیستم سازمانی مایکروسافت برای مقابله با آگهی‌افزارها


مایکروسافت قابلیت امنیتی جدیدی را به نرم‌افزارهای سازمانی خود اضافه کرده است تا از این طریق جلوی انتشار آگهی‌افزارها و ابزارهای ناخواسته گرفته شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی‌سی‌ورلد، شرکت مایکروسافت برای نرم‌افزارهای سازمانی خود یک گزینه جدید در نظر گرفته است که به صورت خودکار آگهی‌افزارها را مسدود می‌کند. این آگهی‌افزارها معمولا به صورت خودکار برنامه‌های مختلف را بارگذاری می‌کنند و بخش اعظم حجم اینترنت به خود اختصاص می‌دهند.

آگهی‌افزارها معمولا به صورت طبقه‌بندی شده شناسایی می‌شوند و از آنها در قالب ابزارهای ناخواسته یا PUA هم یاد می‌شود. این ابزارها لزوما بدافزار نیستند و البته می‌توانند مشکلات امنیتی و خطرات مختلف را هم به همراه داشته باشند.

مایکروسافت با انتشار یک مطلب وبلاگی توضیح داد: «این ابزارها می‌توانند خطر آلوده شدن شبکه به بدافزارها را افزایش دهند و باعث شوند آلوده شدن به بدافزار تاثیرات بیشتری برجا بگذارد و مشکلات بزرگتری برای سازمان ایجاد کند.»

 

قابلیت جدید مایکروسافت که از طریق سیستم Forefront Endpoint Protection این شرکت ارائه می‌شود، به مدیران شبکه امکان می‌دهد تا بتوانند کلی آگهی‌افزارها را به صورت خودکار از بین ببرند. البته مدیران شبکه‌های سازمانی این امکان را در اختیار دارند تا در صورت تمایل این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنند.

به گفته مایکروسافت، بهترین سیاست برای سازمان‌ها این است که به کارمندان خود هشدار دهند برنامه‌های ناشناخته را بارگذاری نکنند. این مسئله می‌تواند جلوی انتشار آگهی‌افزارها را بگیرد.
 
کد مطلب: 39517
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام