۰
plusresetminus
شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱

زبان برنامه‌نویسی Swift وارد مراکز داده شد

ایتنا - اپل پیش‌بینی می‌کند در آینده نزدیک آن را به پلتفرم مخصوص مراکز داده تبدیل کند.
زبان برنامه‌نویسی Swift وارد مراکز داده شد


شرکت اپل زبان برنامه‌نویسی Swift را به عنوان یک پلتفرم کارآمد برای ساخت آسان ابزارهای کاربردی مخصوص آیفون عرضه کرد و این محصول مورد استقبال شرکت‌های نرم‌افزاری قرار گرفت.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وایِرد، هم‌اکنون ۱۸ ماه از زمان عرضه نخستین نسخه Swift می‌گذرد و این زبان برنامه‌نویسی هم‌اکنون توانسته است در دنیای ابزارهای موبایلی جایگاه قابل قبولی را به دست آورد.

«ریچارد پلام» که فرآیند توسعه ابزارهای کاربردی برای آیفون را مورد بررسی قرار داده است توضیح داد شرکت‌های بزرگ توسعه‌دهنده نرم‌افزار این روزها Swift را به عنوان زبان برنامه‌نویسی اصلی خود برای ساخت ابزارهای آیفونی برگزیده‌اند.

مرکز Tiobe Index بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کرد Swift به عنوان یکی از ۱۵ زبان برنامه‌نویسی برتر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و با اینکه سن کمی دارد، توانسته است خود را به همگان معرفی کند.

 

اپل برای این محصول اهداف بلندتری در نظر گرفته است و پیش‌بینی می‌کند در آینده نزدیک آن را به پلتفرم مخصوص مراکز داده تبدیل کند.

شرکت PerfectlySoft در این راستا نسخه ویژه‌ای از Swift ارائه کرده است که نه تنها روی آیفون و دیگر دستگاه‌های موبایلی شخصی اجرا می‌شود، بلکه می‌تواند روی سرورهای رایانه‌ای مخصوص پردازش داده‌ها و سرویس‌ها نیز به اجرا درآید.

این نسخه ویژه از زبان برنامه‌نویسی اپل Perfect نام دارد و برنامه‌نویسان می‌توانند با استفاده از این ویرایش Swift برای ساخت ابزارهای موبایلی و کدهای سرور استفاده کنند.
 
کد مطلب: 39483
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام