۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۱

یک‌چهارم مدیران ارشد مایکروسافت زن هستند

ایتنا - از مجموع مدیران ارشد شرکت مایکروسافت 27.7 درصد زن هستند. به عبارت دیگر در بین هر 12 مدیر ارشد مایکروسافت 3 زن هم حضور دارند.
یک‌چهارم مدیران ارشد مایکروسافت زن هستند


شرکت مایکروسافت که طی یک سال گذشته تنوع نژادی و قومی گسترده را در چیدمان کارمندان خود اعمال کرد، همچنین به گونه‌ای گام برداشت تا در سال ۲۰۱۵ میلادی تعداد کارمندان زن در آنها تغییر کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، مقامات مایکروسافت سال گذشته اعلام کردند تعداد زنان کارمند در این شرکت بزرگ نرم‌افزاری بین ۲۴ تا ۲۹ درصد محاسبه می‌شود. امسال بر اساس گزارش رسمی این شرکت اعلام شد ۲۶.۸ درصد از مجموع کارمندان مایکروسافت را زنان تشکیل می‌دهند.

مقامات شرکت مایکروسافت اظهار داشتند این کاهش بر اساس نوعی تغییر ساختار در سیستم مدیریتی مایکروسافت، به خصوص تغییر رویه در مرکز توسعه دستگاه‌های موبایلی مایکروسافت صورت گرفته است.

مشاغل در کارخانه‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون زنان بیشتری را نسبت به مردان در خود جا داده بودند. پس از بسته شدن این کارخانه‌ها در سال جاری و اخراج ۷۸۰۰ نفر از کارمندان مایکروسافت، این شرکت بخش زیادی از کارمندان زن خود را از دست داد.

 

«گوِن هوستون» مدیر مرکز Diversity & Inclusion در وبلاگ رسمی این شرکت نوشت: «مایکروسافت توانست از نظر تنوع قومی و نژادی به موفقیت‌های فراوانی دست یابد و در این زمینه برای استخدام زنان نیز موفقیت‌هایی کسب کرده است. ولی در مجموع از تعداد کارمندان زن در این شرکت کاسته شده است.»

گزارش جدید همچنین نشان داد از مجموع مدیران ارشد شرکت مایکروسافت ۲۷.۷ درصد زن هستند. به عبارت دیگر در بین هر ۱۲ مدیر ارشد مایکروسافت ۳ زن هم حضور دارند.
 
کد مطلب: 39460
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام