۰
plusresetminus
شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴

تصمیمات امنیتی بی‌سابقه بنگلادش در مسدود کردن همه نرم‌افزارهای ارتباطی

ایتنا- دولت بنگلادش تصمیم گرفته است تا ازنظر تصمیم‌های امنیتی برای مبارزه با تروریسم، اقدام‌های جدیدی را انجام بدهد که این اقدامات بسیار سخت‌گیرانه و بیش‌ازحد عجیب به نظر می‌رسند.
تصمیمات امنیتی بی‌سابقه بنگلادش در مسدود کردن همه نرم‌افزارهای ارتباطی


دولت بنگلادش تصمیم گرفته است تا از نظر تصمیم‌های امنیتی برای مبارزه با تروریسم، اقدام‌های جدیدی را انجام بدهد که این اقدامات بسیار سخت‌گیرانه و بیش‌ از حد عجیب به نظر می‌رسند.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبر تحلیلی engadget، بسیاری از کشورها پس از وقایع اخیر پاریس درباره تروریسم و به‌خصوص داعش حساس شده‌اند.

با این‌ وجود در برخی از کشورها این حساسیت در سطح بالاتری قرار خواهد داشت. هر چند برخی کشورها در این خصوص برنامه خاصی به ویژه در زمینه مدیریت فناوری از خود نشان نمی‌دهند.
حال دولت بنگلادش گویا از سوی دیگر بام افتاده است زیرا مسئولان این کشور اعلام کرده‌اند که جهت پیشگیری از هرگونه فعالیت‌های مشکوک تروریست‌ها ابتدا می‌خواهند با ابزارهای فناوری، هرگونه ارتباط آنها را با یکدیگر متوقف سازند.

در همین راستا نیز به‌زودی در این کشور تمامی نرم‌افزارهای گفت‌وگوی اینترنتی یا همان برنامه‌های چت، به‌صورت کامل و سراسری فیلتر خواهند شد.

 

سطح این اقدام به‌اندازه‌ای گسترده خواهد بود که کاملا بی‌سابقه به نظر می‌رسد . به عنوان مثال حتی سیستم گفت‌وگوی داخلی فیس‌بوک را نیز در بر خواهد گرفت و نرم‌افزارهای مشهوری مانند وایبر، تلگرام، واتس اپ و غیره نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.

حال باید منتظر بود و عکس‌العمل مردم این کشور و همین‌طور شرکت‌های فناوری و نرم‌افزاری نسبت به این اقدام سخت‌گیرانه را مشاهده کرد و شاید حتی فشارهای احتمالی موجب تغییر این تصمیم به‌ظاهر عجولانه توسط دولت بنگلادش شود.
 
کد مطلب: 39446
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام