کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چین به دنبال تلفن‌های بومی غیرقابل شنود

3 آذر 1394 ساعت 12:27

ایتنا- کشور چین به‌تازگی برنامه‌هایی برای ساخت تلفن همراه هوشمند ویژه‌ای ارائه کرده است که به‌صورت بومی و مختص به این کشور بوده و فاقد درهای پشتی دسترسی به اطلاعات است.




کشور چین به‌تازگی برنامه‌هایی برای ساخت تلفن همراه هوشمند ویژه‌ای ارائه کرده است که به‌صورت بومی و مختص به این کشور بوده و فاقد درهای پشتی دسترسی به اطلاعات است.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبر تحلیلی engadget، ظاهرا دولت چین قصد دارد تا بازار تلفن همراه این کشور را بومی‌سازی کند تا کشورهای غربی قابلیت شنود اطلاعات شهروندان این کشور را نداشته باشند.

بر اساس گزارش‌هایی که ابتدا در وال‌استریت ژورنال به چشم خوردند، این کشور قصد دارد تا برای این پروژه ویژه از شرکت‌های داخلی و ورد اعتماد دولت استفاده کند.

این پروژه شامل استفاده از یک سازنده داخلی برای تامین سخت‌افزار موردنیاز و ارائه آن به مشتریان چینی خواهد بود که به نظر می‌رسد که شرکت زد.تی.ای (ZTE) با دولت چین به توافق‌های لازم برای ایجاد چنین ساختاری دست پیداکرده است.

 

به‌این‌ترتیب همراه‌هایی که توسط این کمپانی و به سفارش دولت چین ساخته می‌شوند فاقد درهای پشتی دسترسی به اطلاعات خواهند بود و در هیچ کشوری به‌ غیر از چین نیز ارائه نخواهند شد. البته بدیهی است که در چنین شرایطی می‌توان انتظار داشت که زبان‌اصلی این دستگاه‌ها نیز چینی باشد.

با این وجود نکته بسیار مهمی که هنوز مبهم باقی‌مانده است را باید بخش نرم‌افزاری این همراه‌های هوشمند دانست زیرا برای دست‌یابی به چنین هدفی نیاز به توسعه یک سیستم‌عامل جدید خواهد بود و دولت چین در این زمینه به کار زیادی نیاز خواهد داشت.
 


کد مطلب: 39444

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39444/چین-دنبال-تلفن-های-بومی-غیرقابل-شنود

ايتنا
  https://www.itna.ir