۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

مدیر اپل دیدگاه دولت آمریکا درباره رمزگذاری داده‌ها را به چالش کشید

ایتنا- سیستم رمزگذاری شده اپل روی گوشی‌ها و رایانه‌ها و ... طوری طراحی شده که خود اپل هم نمی‌تواند به اطلاعات افراد دسترسی پیدا کند.
مدیر اپل دیدگاه دولت آمریکا درباره رمزگذاری داده‌ها را به چالش کشید


تیم کوک مدیرعامل اپل هم سرانجام در مورد جنجال به وجود آمده در مورد رمزگذاری داده‌های کاربران موضع‌گیری کرد و دیدگاه دولت آمریکا را به طور تلویحی زیر سوال برد.


به گزارش ایتنا از فارس، در حالی که دولت آمریکا معتقد است شرکت‌های فناوری باید حفره‌های عمدی در برنامه‌های رمزگذاری خود به وجود آورند تا امکان نفوذ ماموران اطلاعاتی به سیستم‌های مذکور فراهم شود، شرکت‌های فناوری با این دیدگاه مخالفند. آنها معتقدند با این کار علاوه بر ماموران اطلاعاتی، هکرها و جنایتکاران نیز امکان سوءاستفاده پیدا می‌کنند.

حال تیم‌کوک مدیرعامل اپل به صراحت در این زمینه اظهار نظر کرده و می‌گوید شما نمی‌توانید جای پایی برای نفوذ ایجاد کنید که فقط برای افراد خوب باشد.

به دنبال افشاگری‌های ادوارد اسنودن در سال گذشته در مورد همکاری نزدیک شرکت‌های فناوری و آژانس امنیت ملی آمریکا، اعتبار این شرکت‌ها زیر سوال رفته و بسیاری از مردم اعتماد خود را به آنها از دست داده‌اند.

از همین رو شرکت‌های یاد شده برنامه‌های رمزگذاری نرم‌افزارها و سیستم‌های امنیتی تولیدات خود را تقویت کرده‌اند تا دسترسی به داده‌های رد و بدل شده میان کاربران به هیچ عنوان ممکن نباشد.

اپل می‌گوید سیستم رمزگذاری طراحی شده توسط این شرکت برای کاربران رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌ها، تبلت‌ها و... به گونه‌ای است که حتی خود اپل نیز نمی‌تواند به اطلاعات رد و بدل شده افراد دسترسی پیدا کند.

تیم‌کوک در این مورد افزوده است: رمزگذاری ابزاری امنیتی است که ما همه روزه به آن برای متوقف کردن جنایتکاران تکیه می‌کنیم.

ما عمیقا از پلیس و نیروهای انتظامی برای حفاظت از خودمان تشکر می‌کنیم، اما تضعیف رمزگذاری یا ایجاد جای پایی برای نفوذ به ابزار و وسایل رمزگذاری شده برای استفاده افراد خوب ممکن است در عمل موجب ایجاد آسیب‌پذیری‌هایی شود که توسط افراد بد مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در نتیجه شاهد خسارات سنگین فیزیکی و مادی در جامعه و کل اقتصاد آمریکا خواهیم بود. تضعیف امنیت با هدف پیشبرد امنیت بی‌معناست.
کد مطلب: 39415
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام