۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲

ویندوز مایکروسافت در آستانه ۳۰ سالگی

ایتنا- تکمیل ویندوز و به بلوغ رسیدن این سیستم‌عامل محبوب تا سال سال ۱۹۹۵ به طول انجامید.
ویندوز مایکروسافت در آستانه ۳۰ سالگی


تندی تروئر این روزها نام شناخته شده‌ای در دنیای فناوری نیست، اما بدون حضور او بعید بود این روزها کسی سی سالگی ویندوز را جشن بگیرد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از مشبل، وی که این روزها شرکتی به نام Hoaloha Robotics را اداره می‌کند، در سال ۱۹۸۱ توسط استیو بالمر در مایکروسافت استخدام شد و نقش مهمی در توسعه سیستم‌عامل‌های داس و ویندوز ایفا کرد.

وی در سال‌های بعد نقش مهمی در زمینه فعالیت مختصر مایکروسافت در حوزه رباتیک ایفا کرد.

وی به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که از ژانویه سال ۱۹۸۵ به طرح توسعه ویندوز پیوست.

تا آن زمان عرضه ویندوز یک سال به تاخیر افتاده بود و تروئر که مدیر تولید زبان‌های برنامه‌نویسی بیسیک، پاسکال، فورترن، سی و ... بود قرار شد در جلسه‌ای به بیل گیتس و استیوبالمر توضیح دهد که چرا مایکروسافت بازار را به تولیدکنندگان زبان‌های توربوپاسکال و توربوبیسک باخته است.

تندی تروئر که در آن زمان نگران اخراج شدن خود از مایکروسافت بود با پیشنهاد بالمر و گیتس برای انتقال به بخش تولید ویندوز مواجه شد.

در آن زمان طراحی ویندوز به یک پروژه پردردسر برای مایکروسافت مبدل شده بود. زیرا چند مدیر این طرح به علت به نتیجه نرسیدن به موقع این طرح اخراج شده بودند و تروئر نیز تصور کرد گیتس با ارائه این پیشنهاد به دنبال راهی هوشمندانه برای اخراج اوست.

زیرا با این کار وی مسئول پروژه‌ای می‌شود که دیگران در به نتیجه رساندن آن شکست خورده بودند و لذا بهانه خوبی برای کنار گذاشتن وی به وجود می‌آید.

لذا وی در ابتدا این پیشنهاد را رد می‌کند و دلیل خود را نیز صادقانه بیان می‌کند. گیتس در واکنش می‌خندد و می‌گوید علت این پیشنهاد اعتماد به توانایی‌های وی بوده، زیرا وی همیشه علاقه داشته کاری کند تا تعداد بیشتری از کاربران به استفاده از رایانه‌ها روی آورند. کاری که با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی تحت داس ممکن نبوده است.

وی پس از پذیرش این پیشنهاد با استعفای مدیر توسعه ویندوز که از فشارهای گیتس و بالمر ناراحت بوده مواجه شده و متوجه می‌شود که تا به نتیجه رسیدن ویندوز راه درازی در پیش است.

زیرا هیچ برنامه کاربردی برای استفاده در محیط ویندوز وجود نداشت. از همین جا بود که برنامه‌های paint و word برای ویندوز طراحی شد.

افزودن پرت چاپگر به ویندوز، امکان استفاده از فونت‌های مختلف، تعدادی بازی ساده، ماشین حساب و قابلیت گشودن پنجره‌های متعدد در آن واحد از جمله امکانات ویندوز بود.

سرانجام نسخه اولیه این سیستم‌عامل با فشار کاری فراوان برای عرضه در آگوست سال ۱۹۸۵ آماده شد.

البته شناسایی یک آسیب‌پذیری مهم در این سیستم‌عامل موجب نگارش کامل آن از ابتدا و تست‌های فراوان برای کسب اطمینان از عدم وجود مشکل جدیدی در ویندوز شد و عرضه نسخه کامل ویندوز را به تاخیر انداخت.

اما در چنین روزهایی بود که اولین سیستم‌عامل گرافیکی پرطرفدار در دنیای رایانه‌های شخصی روانه بازار شد. البته تکمیل این سیستم‌عامل و به بلوغ رسیدن ان تا سال ۱۹۹۵ به طول انجامید.
کد مطلب: 39392
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام