۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۵

واعظی: فکر نمی‌کنم تلگرام فیلتر شود

استخدام کارمند ویژه ایران در تلگرام
ایتنا- تلگرام پذیرفته است مباحث غیراخلاقی و خارج از شئونات را از شبکه ایرانیان حذف کند.
واعظی: فکر نمی‌کنم تلگرام فیلتر شود


روز گذشته برای چندمین‌بار جلسه‌ کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه‌ رایانه‌ای بحث فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام را در دستور کار خود قرار داد و در این جلسه نیز در این خصوص صحبت شد اما در نهایت تصمیم‌گیری در این‌باره به یک ماه آینده موکول شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا‌، پس از برگزاری این جلسه وزیر ارتباطات کشور در قالب پیامی که در صفحه خود در اینستاگرام منتشر شد، اعلام کرد " با توجه به اینکه در روزهای اخیر، بار دیگر موضوع فیلترینگ یا عدم فیلترینگ در کشور مطرح شد لازم است توضیحی بدهم.

با مدیران شبکه تلگرام در تماس هستیم تا مباحث غیراخلاقی و خارج از شئونات ایران را از این شبکه حذف کنند. به همین منظور مکاتباتی با مدیران شبکه تلگرام داشتیم و اعلام کردیم که بخش‌های غیر اخلاقی و مستهجن این شبکه باید مسدود شود و آنان نیز در پاسخ به مکاتبات‌، بخش‌های مستهجن را مسدود کردند.

مدیران شبکه تلگرام اعلام کردند‌، یک کارمند مخصوص ایران در این شبکه به کار گرفته شده است تا از انتشار موضوعات نامناسب و خارج از شئونات اخلاقی جلوگیری کنند.

نه تنها شبکه تلگرام بلکه همه شبکه‌های اجتماعی که در ایران فعالیت می‌کنند نیز می‌بایست به صورت سالم و اخلاقی فعالیت کنند؛ در غیر این صورت با آنها برخورد و فیلتر می‌شوند. در مجموع فکر نمی‌کنم این شبکه فیلترشود".

اما به دنبال تشکیل جلسه کارگروه فیلترینگ عبدالصمد خرم‌آبادی - دبیر این جلسه - متذکر شد که یکی از دستورات این جلسه درباره مسدودسازی شبکه اجتماعی تلگرام بود که تمامی اعضا نگرانی خود را درباره نقض قوانین جمهوری اسلامی توسط این شبکه بیان کردند.

وی همچنین عنوان کرد که این جلسه دارای دو مصوبه بود که طبق مصوبه اول وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شد حمایت و پشتیبانی به خصوص در زمینه توسعه شبکه‌های داخلی را به عمل آورد براساس مصوبه دوم نیز اینگونه اعلام شد که چنانچه ظرف مدت محدودی شبکه اجتماعی تلگرام اقدامات لازم را در خصوص حذف محتوای مجرمانه و رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران به عمل نیاورد شبکه مذکور مسدود می‌شود.

در حاشیه‌ دیدار با معاون نخست وزیر روسیه، محمود واعظی در ارتباط با تلگرام اعلام کرده بود مسئولان تلگرام اعلام کردند که در صورتی که مسئولان ایرانی لازم بدانند که بخش‌هایی باید مسدود شود این کار را خواهند کرد در جلسه امروز هم گفته شد تلگرام آمادگی دارد اقدامات لازم را انجام دهد بنابراین تلگرام به صورت کامل مسدود نخواهد شد.

واعظی همچنین در پاسخ به اخبار منتشر شده مبنی بر فیلترینگ تلگرام گفته بود متاسفانه در رابطه با یک کار معمول ما بی‌خودی تبلیغات شده است.

ما در گذشته با سایر شبکه‌های اجتماعی فعال در ایران ارتباط داشتیم و به آنها اعلام می‌کردیم در صورتی که قوانین جمهوری اسلامی را رعایت نکند ممنوع خواهند شد و در صورتی که سالم باشند می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

وزیر ارتباطات در عین حال یادآور شده بود که تلگرام بلافاصله به ما اعلام کرد "هرگز نمی‌خواهد کاربران در ایران به بخش‌های ناسالم دسترسی داشته باشند و به دغدغه‌های مردم و مسئولان ایران احترام می‌گذارند".

آنها همچنان اعلام کردند در صورتی که مسئولان ایرانی لازم بدانند که بخش‌هایی باید مسدود شوند، این کار را خواهند کرد.

با این اوصاف تصمیم‌گیری درمورد سرنوشت تلگرام همچنین به یک ماه آینده موکول شده است و به نظر می‌رسد همچنان باید منتظر ماند و در نهایت مشخص شود آیا این شبکه در ایران قادر به استمرار فعالیت‌ خواهد بود یا ممکن است مانند شبکه‌هایی مثل وایبر و وی چت،‌ ایرانیان با تلگرام هم خداحافظی کنند.
کد مطلب: 39373
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام