۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۶

پاوربنک خورشیدی

ایتنا- متخصصان موفق شده‌اند که یک نوع خاص از پاوربنک را تولید کنند که انرژی موردنیاز خود را از طریق سلول‌های خورشیدی تأمین می‌کند.
پاوربنک خورشیدی


متخصصان موفق شده‌اند که یک نوع خاص از پاوربنک را تولید کنند که انرژی موردنیاز خود را از طریق سلول‌های خورشیدی تأمین می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبر تحلیلی gizmodo، باتری تلفن‌های همراه در نوع خود به یک معضل بزرگ تبدیل‌شده‌اند زیرا در بیشتر موارد به‌ هیچ‌ عنوان پاسخگوی نیاز کاربران نیستند.

در این میان راهکارهای بسیار متفاوتی برای رفع این مشکل ارائه‌ شده است که شامل مواردی مانند کیس باتری، پاور بانک و داشتن باتری یدک است ولی هر یک از این موارد مشکلات خود را به همراه خواهد داشت.

در چند سال اخیر استفاده از پاور بنک به‌شدت همه‌گیر شده است ولی بازهم نمی‌توان به‌صورت کامل بر روی رفع این مشکل به کمک آنها حساب باز کرد زیرا ممکن است برای مدتی نتوان خود این پاوربنک‌ها را نیز شارژ کرد.

در این میان متخصصان شرکت هواوی ایده بسیار جالبی را ارائه کرده‌اند که می‌تواند به شارژ تلفن همراه و پاوربنک شما در حال حرکت منجر شود.

 

این ایده شامل استفاده از سلول‌های خورشیدی برای تأمین انرژی موردنیاز پاوربنک است و به‌ این‌ ترتیب می‌توان در حال حرکت و به اطراف رفتن نیز پاوربنک را شارژ کرد.

البته تنها نسخه ساخته‌شده از این پاوربنک در حال حاضر تنها ۳۰۰ میلی‌آمپر توان خروجی دارد که بر اساس استانداردهای تلفن‌های همراه، یک گزینه کاملاً معمولی محسوب می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که در صورت استقبال از این نمونه، گزینه‌های توانمندتری از آن ساخته‌شده و روانه بازار شود و شاید این دستگاه بتواند آینده پاوربنک‌ها را دستخوش تغییر کند.
 
کد مطلب: 39368
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام