۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴

فناوری قابلیت شارژ سریع بدون آسیب رساندن به باتری

ایتنا- شرکت چینی هواوی موفق به ابداع روش ویژه‌ای برای شارژ سریع شده است که برخلاف سایر روش‌ها به‌هیچ‌عنوان به باتری دستگاه آسیبی وارد نخواهد ساخت.
فناوری قابلیت شارژ سریع بدون آسیب رساندن به باتری


شرکت چینی هواوی موفق به ابداع روش ویژه‌ای برای شارژ سریع شده است که برخلاف سایر روش‌ها به‌هیچ‌عنوان به باتری دستگاه آسیبی وارد نخواهد ساخت.


به گزارش ایتنا از رایورز از پایگاه خبری تحلیلی engadget، تلفن‌های هوشمند با قابلیت شارژ سریع معایب مخفی زیادی دارند. یکی از اصلی‌ترین این معایب کاهش عمر باتری یا قابلیت آن برای پذیرش شارژ سریع است.

با این حال کمپانی هواوی به‌تازگی نگرانی کاربران در این زمینه را برطرف کرده است. این کمپانی به‌تازگی از باتری لیتیوم یونی جدیدی پرده‌برداری کرده است که آند گرافیتی آن به نحوی طراحی‌شده است که می‌تواند بدون آسیب رساندن به باتری موجب شارژ سریع آن شود.

این باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری که در همراه‌های نسبتا بزرگ این کمپانی کار گذاشته خواهد شد می‌تواند در مدت ۵ دقیقه به میزان ۴۸ درصد شارژ شود. بنا بر ادعای این شرکت شما می‌توانید در طول مدت حاضر شدن برای یک میهمانی تلفن خود را به شارژ زده و مطمئن باشید که تا پایان شب بدون شارژ نخواهید ماند.

البته لازم به ذکر است نمونه پیش ساخت این باتری با ظرفیت ۶۰۰ میلی‌آمپر و همان سایز می‌تواند در ۲ دقیقه ۶۸ درصد شارژ شود اما همان‌طور که مشخص است ظرفیت کم این باتری به نسبت اندازه آن عملا کارآمد نیست.

 

با این حال تا عرضه این باتری به بازار هنوز هم‌زمان نیاز است. البته لازم است بدانید که شارژر این دسته از باتری‌ها بسیار بزرگ بوده و برای استفاده روزانه مناسب نیست به این ترتیب هواوی هم‌اکنون باید به طراحی شارژری کوچک‌تر با همین قابلیت و کارایی دست بزند.

باید به یاد داشته باشیم که ما هم‌اکنون در شرایطی به سر می‌بریم که فنّاوری باتری‌ها به نسبت تحقیقاتی که برای بهبود آنها انجام می‌شود پیشرفت چشم‌گیری نداشته است و بنابراین راه‌یابی این دسته از باتری‌ها به بازار می‌تواند تحول چشمگیری را ایجاد کند.
 
کد مطلب: 39310
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام