۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴

فروش نخستین کامپیوتر خانگی شخصی جهان

ایتنا – چندی پیش نخستین کامپیوتر خانگی شخصی جهان که Kenbak-1 نام داشته است برای فروش قرار داده شد تا این قطعه از تاریخ کامپیوتر به بالاترین پیشنهاد ارائه شده واگذار شد.
فروش نخستین کامپیوتر خانگی شخصی جهان


چندی پیش نخستین کامپیوتر خانگی شخصی جهان که Kenbak-1 نام داشته است برای فروش قرار داده شد تا این قطعه از تاریخ کامپیوتر به بالاترین پیشنهاد ارائه شده واگذار شد.


به گزارش ایتنا از رایورز از پایگاه خبری تحلیلی engadget، کامپیوترهای خانگی در دنیای امروزی ما بسیار ساده و مرسوم هستند ولی چند دهه پیش وجود یک کامپیوتر در یک خانه به هیچ عنوان قابل تصور نبود.

بسیاری از مردم تاریخ کامپیوتر دیجیتال Kenbak-1 را نمی‌دانند. این کامپیوتر به‌عنوان اولین کامپیوتر شخصی جهان در نظر گرفته می‌شود که تنها چند دقیقه پس از ورودش به بازار، اولین نسخه از آن به فروش رفت.

جان بلنکن بیکر این ماشین ۷۵۰ دلاری را در سال ۱۹۷۱ معرفی کرد و امیدوار بود که با فروش این کامپیوتر به مدارس بتواند افراد را با برنامه‌نویسی کامپیوتر آشنا کند.

 

جالب است بدانید که Kenbak-1 از هیچ میکروپردازنده‌ای در خود بهره نمی‌برد و رام آن تنها ۲۵۶ بایت بود. لازم به ذکر است که تعداد نسخه‌های ساخته شده از این کامپیوتر تنها ۵۰ عدد بود که آخرین نسخه‌های آن نیز در سال‌های اخیر برای فروش عرضه شده است.

یکی از نسخه‌های این کامپیوتر اخیرا با قیمت ۳۱ هزار دلار به فروش رسید. Kenbak-1 اکنون دیگر به یکی از بخش‌های تاریخ فناوری‌های دیجیتال تبدیل شده است.
 
کد مطلب: 39231
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام