۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹

آژانس امنیت ملی آمریکا مخفی‌کاری در مورد آسیب‌های رایانه‌ای را رد کرد

ایتنا- به عقیده کارشناسان، آژانس امنیت ملی به منظور طراحی حملات سایبری، آسیب‌پذیری‌های رایانه‌ای را مخفی می‌کند.
آژانس امنیت ملی آمریکا مخفی‌کاری در مورد آسیب‌های رایانه‌ای را رد کرد


آژانس امنیت ملی آمریکا اتهامات وارده به خود در مورد عدم افشای آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری را رد کرده و می‌گوید بخش اعظم این اطلاعات را در اختیار عموم می‌گذارد.


به گزارش ایتنا از فارس، این نهاد جاسوسی متهم به مخفی کاری در این مورد است و همین مساله موجب شده شرکت‌های تجاری و کاربران رایانه‌ها در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیری باقی بمانند.

آژانس مذکور در برابر شدت انتقادها از خود واکنش نشان داده و می‌گوید ۹۰ درصد از اشکالات و آسیب‌پذیری‌های شناسایی شده توسط کارشناسان خود را افشا کرده و اطلاعات مربوطه را در اختیار شرکت‌های نرم‌افزاری و رایانه‌ای قرار داده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند آژانس امنیت ملی آمریکا در مورد آسیب‌پذیری‌های رایانه‌ای که شناسایی کرده مخفی کاری می‌کند تا از آنها برای طراحی حملات سایبری مدنظر خود برنامه‌ریزی کند و از این طریق بتواند اطلاعات شخصی افراد و مؤسسات را سرقت کند.

همچنین گفته می‌شود که این آژانس بعد از اتمام سوءاستفاده‌های خود از آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری برنامه‌های مختلف آنها را افشا می‌کند تا وصله‌های به روزرسان طراحی شود.

یکی از مهم‌ترین نمونه‌های این سوءاستفاده‌های آژانس امنیت ملی آمریکا از حفره‌های برنامه‌های رایانه‌ای مختلف مربوط به طراحی ویروس استاکس نت است.

این ویروس با همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختلال در برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری در برنامه‌های مایکروسافت و شرکت زیمنس طراحی شده بود.

پیش از این اعلام شده بود که آژانس امنیت ملی آمریکا مهم‌ترین و برترین خریدار حفره‌ها و آسیب‌پذیری‌های امنیتی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف است و از آنها برای نفوذ به رایانه‌ها و شبکه‌های مخابراتی و جاسوسی استفاده می‌کند.

گفته می‌شود این سازمان جاسوسی برای شناسایی حفره‌های ساده ۵۰ هزار دلار و برای شناسایی آسیب‌پذیری‌های مهم مانند آسیب‌پذیری در گوشی‌های آیفون تا یک میلیون دلار پرداخت می‌کند. اطلاعات کشف شده در این زمینه تنها به مشتریان دولتی در داخل آمریکا فروخته می‌شود.
کد مطلب: 39174
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام