۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۸

سه چهارم برنامه‌های اندروید، آدرس‌های ایمیل را به اشتراک می‌گذارند

ایتنا- برنامه‌های اپل عملکرد بهتری در زمینه پنهان کردن اطلاعات کاربری افراد دارند.
سه چهارم برنامه‌های اندروید، آدرس‌های ایمیل را به اشتراک می‌گذارند


محققان دانشگاهی دریافتند که سه چهارم برنامه‌های اندروید، آدرس‌های ایمیل را به اشتراک می‌گذارند.


به گزارش ایتنا ازمرکز ماهر، یافته‌های بدست آمده این محققان نشان می‌دهد که ۷۳ درصد از برنامه‌های اندروید آدرس ایمیل را به اشتراک می‌گذارند در حالی که ۴۷ درصد از برنامه‌های اپل موقعیت مکانی کاربر را به اشتراک می‌گذارند.

محققان دانشگاه MIT، هاروارد و کارنگی ملون دریافتند که برنامه‌های محبوب موقعیت مکانی کاربران را ردگیری کرده و آدرس ایمیل آنها را نیز با موجودیت‌های ثالث به اشتراک می‌گذارند.

این محققان داده‌های به اشتراک گذارده شده توسط ۱۱۰ برنامه موجود بر روی فروشگاه گوگل پلی و فروشگاه اپل از جمله برنامه‌های شبکه اجتماعی، برنامه‌های تناسب اندام، موتورهای جستجو و برنامه‌های رایج پیام‌رسانی را مورد بررسی قرار دادند تا مشخص شود که چگونه داده‌ها را مدیریت می‌کنند.

همچنین برنامه‌های اندروید اطلاعات شخصی افراد را از قبیل نام کاربر (۴۹ درصد) و آدرس (۲۵ درصد) به اشتراک می‌گذارند در مقابل برنامه‌های اپل عملکرد بهتری در خصوص پنهان نگه داشتن اطلاعات دارند.

به هر حال این برنامه‌ها در زمره برنامه‌های مخرب به حساب نمی‌آیند و در واقع ۵۵ درصد از برنامه‌های محبوب و معروف را شامل می‌شوند.

نکته مشکوکی که محققان قادر به حل آن نیستند آن است که ۹۳ درصد از برنامه‌های اندروید داده‌ها را با دامنه safemovedm.com که ظاهرا وجود ندارد به اشتراک می‌گذارند.
کد مطلب: 39133
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام