۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱

Tizen محبوب‌تر از سیستم‌عامل بلک‏‌بری

ایتنا- بلک‌بری جایگاه خود را به سیستم‌عامل تازه وارد Tizen سپرد.


این روزها امیدهای فراوانی در عرصه سیستم‏‌های‌عامل موبایلی وجود دارد. ویندوز فون که حالا با نام ویندوز ۱۰ موبایلی هم شناخته می‏‌شود خود را برای رقابت جدی آماده می‏‌کند و این در حالی است که بلک‌‏بری با سابقه طولانی و محبوبیت فراوان، در سراشیبی رکود به سر می‏‌برد.


از ابتدای امسال ویندوزفون مایکروسافت پس از اندروید و iOS توانست عنوان سومین سیستم‌عامل موبایلی محبوب در جهان را به خود اختصاص دهد و پس از آن هم بلک‏‌بری در جایگاه چهارم بایستد.

ولی به نظر می‏‌رسد سقوط شرکت کانادایی بلک‌‏بری همچنان ادامه دارد؛ زیرا مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics بر اساس آخرین بررسی خود اعلام کرد بلک‌‏بری جایگاه چهارم این لیست را از دست داده و آن را به سیستم‌عامل تازه‏ وارد Tizen سپرده است.

سیستم‌عامل Tizen این امتیاز را دارد که توسط بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده تلفن‏ همراه جهان یعنی سامسونگ پشتیبانی می‌‏شود.

سامسونگ این روزها سرمایه‏‌گذاری‏‌های گسترده روی Tizen انجام داده و آن را در انواع دستگاه‌‏های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‏‌دهد.

تعداد گوشی‏‌هایی که این روزها با Tizen در شرکت سامسونگ تولید می‏‌شود، از تعداد گوشی‏‌های ویندوزی سامسونگ بیشتر است و حتی طی چند سال گذشته سامسونگ هیچ گوشی هوشمند مبتنی بر ویندوزفون روانه بازار نکرده است.

منبع : دنیای اقتصاد
کد مطلب: 39129
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام