۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷
وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات امریکایی مدعی شد:

ارتش سایبری ایران ایمیل‌ مقامات رسمی دولت اوباما را هک کرد

ایتنا- یک عضو هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک تمام ادعاها در رابطه با هک حساب‌های کاربری مقامات رسمی دولت اوباما را توسط ایران رد کرد.
ارتش سایبری ایران ایمیل‌ مقامات رسمی دولت اوباما را هک کرد


روزنامه وال‌استریت ژورنال مدعی شد ارتش سایبری ایران وابسته به سپاه پاسداران، ایمیل‌ و حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی مقامات رسمی دولت اوباما را هک کرده‌ است.


این روزنامه به نقل از مقامات امریکا مدعی شده است حملات سایبری چند هفته اخیر در پی بازداشت یک تاجر ایرانی امریکایی در تهران مرتبط است.

به نوشته این گزارش ارتش سایبری ایران سال‌هاست که اقدام به هک کردن و نفوذ سایبری به شبکه‌های دولتی آمریکا می‌کند.

این روزنامه آمریکایی مدعی شده است در هفته‌های گذشته موجی از عملیات هک ارتش سایبری علیه مقامات و شهروندان آمریکایی به راه افتاده است، افرادی که روی سیاست ایران کار می‌کنند از جمله پرسنل وزارت امورخارجه آمریکا در امور ایران و یا حتی روزنامه‌نگاران و دانشگاهیان از سوی ارتش سایبری ایران هک شده‌اند.

بر اساس این گزارش، عملیات هک از سوی ارتش سایبری ایران علیه مقامات و موسسات آمریکایی پس از توافق هسته‌ای ماه جولای(۲۴ تیر) افزایش یافته است.

یک منبع مطلع در دولت آمریکا گفته است پس از دستگیری سیامک نمازی شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار در ماه اکتبر در تهران، عملیات هک علیه حساب‌های اوباما و نهادها و موسسات آمریکا به طور محسوسی افزایش داشته است.

یک مقام آمریکایی به وال‌استریت ژورنال گفته است دولت آمریکا مشغول بررسی مساله دستگیری نمازی در تهران و احتمال ارتباط این دستگیری با حملات سایبری اخیر است.

به نوشته وال استریت ژورنال دوستان و شرکای تجاری نمازی در دوبی گفته‌اند پس از دستگیری نمازی لپ‌تاپ او در محل زندگی‌اش ضبط شده و این مساله می‌تواند بی ارتباط با هک‌های اخیر نباشد.

با این حال یک عضو هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک اما در رابطه با این ادعای جدید آن را ساختگی خوانده است.

منبع : روزنامه فناوران اطلاعات
کد مطلب: 39128
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام