۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰

جشن بزرگ HP برای تبدیل شدن به دو شرکت مجزا

ایتنا - مرکز ارایه خدمات سازمانی آن در قالب یک شرکت مجزا با 252 هزار کارمند و با ارزشی بالغ بر 53 میلیارد دلار فعالیت خواهد کرد.
جشن بزرگ HP برای تبدیل شدن به دو شرکت مجزا


«مِگ ویتمن» رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل Hewlett Packard Enterprise که ریاست هیئت مدیره شرکت HP Inc را هم برعهده دارد، روز گذشته مراسم جشن راه‌اندازی رسمی مرکز ارائه خدمات سازمانی Hewlett Packard Enterprise را برگزار کرد تا به صورت رسمی سهام این شرکت جدید وارد تالار بورس نیویورک (NYSE) شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، ویتمن به همراه شرکا و مشتریان خود وارد تالار بورس NYSE شد در مراسم برگزار شده به همین منظور «اینگرام میکرو» مدیرعامل شرکت Alain Monie هم حضور داشت.

با تصمیم ویتمن شرکت HP به دو بخش تقسیم شد تا مرکز ارائه خدمات سازمانی و مرکز تولید سیستم‌های سخت‌افزاری خانگی آن از یکدیگر مجزا شوند و HP وارد مرحله جدیدی از فعالیت‌های خود شود.

این تصمیم ۷۶ سال پس از آن صورت گرفت که «بیل هیولِت» و «دِیو پاکارت» شرکت Hewlett-Packard را در گاراژی واقع در شهر پائوآلتو تاسیس کردند.

این جداسازی به گونه‌ای انجام شده است که بر اساس آن بخش اعظم کارمندان و شرکای HP در قلب مرکزی این شرکت در بخش Hewlett Packard Enterprise به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 

ارزش شرکت HP در مجموع ۱۱۰ میلیارد دلار محاسبه می‌شود که مرکز ارائه خدمات سازمانی آن در قالب یک شرکت مجزا با ۲۵۲ هزار کارمند و ارزشی بالغ بر ۵۳ میلیارد دلار به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

در بخش دیگر شرکت HP Inc با ۵۰ میلیارد دلار سرمایه و ۵۰ هزار کارمند حضور دارد که به صورت ویژه بر بازار جهانی رایانه‌های شخصی و چاپگرها تمرکز می‌کند.

ویتمن توضیح داد که «لئو آپوتِکر» مدیرعامل اسبق HP نیز در زمانی که قصد داشت از این شرکت خارج شود نخستین زمزمه‌ها در مورد جداسازی این شرکت از یکدیگر را منتشر کرده بود و هم‌اکنون این اتفاق عملی شد.
 
کد مطلب: 39105
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام