۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۳
اعطای پروانه ایجاد شبکه ارتباطات ثابت

وزیر ICT اعلام کرد: 20 هزار میلیارد تومان حجم بازار ICT کشور

ایتنا- واعظی: اگر خدمات با کیفیت خوب ارائه دهیم مردم هزینه آن را می‌پردازند.
وزیر ICT اعلام کرد: 20 هزار میلیارد تومان حجم بازار ICT کشور


پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) به چند شرکت اعطا شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مراسم اعطای پروانه شرکت‌های FCP صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاونان این سازمان و جمعی از شرکت‌های خصوصی فعال در این بخش صبح امروز برگزار شد.

وزیر ارتباطات در این مراسم با تقدیر از وزیر ارشاد در این خصوص اظهار کرد: در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار شده همزمان با ایجاد زیرساخت‌های شبکه توسط ما، در زمینه محتوا به ما کمک کند و حوزه‌های تولید محتوا را در اختیار شرکت‌های مختلف FCP قرار دهد.

وی در ادامه حجم بازار ICT کشور را حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برآوردی که متخصصین مختلف با روش‌های مختلف کردند این است که می‌تواند تا سه برابر افزایش یابد، بنابراین برای همه در این بازار بزرگ برای ارائه خدمات جای فعالیت وجود دارد.

واعظی با اشاره به حضور حداکثری ICT در زندگی مردم گفت: بدون استفاده از این ابزار در هیچ بخشی نمی‌توان کار را با سرعت و کیفیت انجام داد.

از این رو نگاه شرکت‌هایی که در این بخش کار کرده و پروانه دریافت می‌کنند نباید مانند گذشته باشد که تنها تلفن و اینترنت بدهند، بلکه باید با ایجاد نوآوری موجب رونق کسب و کار در کشور شوند.

وی سیاست نظام را به روز بودن ارائه خدمات دانست و گفت: انتظار ما این است که با اعطای این پروانه‌ها شرایط جدیدی بوجود آید که مردم و کسب و کارها استفاده کنند و کسی در نوبت نماند و خلاء به روزرسانی تلفن ثابت در شهرهای بزرگ توسط شرکت‌های FCP سریعا پر شود.

وی رویکرد دولت در خصوصی‌سازی مخابرات را رقابت سالم عنوان کرد و گفت: به دنبال ایجاد رقابت سالم در بخش ثابت هستیم.

واعظی در عین حال دولت و وزارتخانه را چه در زمان حال و چه در آینده متعهد به رعایت پروانه‌هایی که در گذشته صادر شده است، دانست و گفت: خود را متعهد به قراردادهای سابق می‌دانیم که پروانه‌های امروز هم شامل این موارد می‌شود.

وی با اشاره به حضور تعداد زیاد متقاضیان دریافت پروانه FCP خواستار ایجاد کنسرسیوم‌های قوی در این خصوص شد و گفت: تمام دنیا دنبال مشارکت و تعامل با یکدیگر هستند و اگر کنسرسیوم‌های بزرگی ایجاد شود که در داخل و خارج کشور بتوانند کار کنند مورد حمایت بیشتر واقع می‌شوند.

وی با اشاره به ارائه پروانه SAP به شرکت انفورماتیک که خدمات بزرگی در زمینه ماهواره انجام داده ابراز امیدواری کرد از مجموع فعالیت SAP ها کنسرسیومی ایجاد شود که مذاکرات ساخت ماهواره ملی مخابراتی و اینترنتی شروع شود.
کد مطلب: 39065
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام