کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعداد مهاجران اندروید به‌آی.او.اس به بیشترین میزان رسید

روزنامه دنیای اقتصاد , 10 آبان 1394 ساعت 10:41

ایتنا- به عقیده تیم‌کوک سهم آیفون در بازار مصرفی طی سه ماه نخست ۲۰۱۶ نیز همچنان بیشتر خواهد شد.




مهاجرت بین پلت‌فرم‏‌های موبایلی موضوعی است که همواره در جریان است. این‏طور که پیدا است، در مقطع فعلی تعداد کاربرانی که سیستم‌عامل اندروید را رها می‏‌کنند و سراغ آی‏.او.اس می‏‌روند بیش از هر زمان دیگری شده است.


طی کنفرانس اعلام عملکرد مالی اپل در سه‏‌ماه چهارم سال ۲۰۱۵، تیم کوک، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که همچنان روند روبه‏‌رشد تعداد کاربرانی که از پلت‌فرم اندروید به آی‏.او.اس مهاجرت می‏‌کنند، ادامه دارد.

به گفته کوک، ۳۰ درصد کسانی که طی ۳ ماه اخیر گوشی آیفون خریداری کرده‌‏اند پیش از این کاربر سیستم‌عامل اندروید بودند؛ رقمی که در نوع خود رکورد محسوب می‌‏شود.

تیم کوک در ادامه صحبت‏‌هایش افزود پلت‌فرم آی‏.او.اس همواره پذیرای مهاجرانی است که از پلت‌فرم‏‌های موبایلی دیگر سراغ گجت‏‌های اپل می‌روند، اما سیستم‌عامل اندروید با سهمی بیشتر از سایرین همواره در صدر این لیست قرار می‏‌گیرد.

اپل نزدیک سه سال است که مشغول جمع‌آوری آمار کاربرانی است که دیوایس اندرویدی خود را رها می‏‌کنند و سراغ آی‏دی‌وایس‏‌های اپل می‏‌روند.

تیم کوک می‏‌گوید رقم ۳۰ درصدی به‏دست‏‌آمده برای سه‏‌ماه اخیر در قیاس با تمام دوره‌‏های پیشین یک رکورد است.

اپل در این کنفرانس تنها به ذکر عدد و رقم بسنده کرد و از دلیل این مهاجرت حرفی به میان نیاورد.

اگر بخواهیم وارد این بحث شویم که چرا کاربران زیادی سیستم‌عامل اندروید را ترک می‌‏کنند و به سمت آی‏.او.اس می‏‌روند، دلایل بسیاری می‏‌توان ذکر کرد.

نباید فراموش کرد که یکی از انتقاداتی که همواره طرفداران گوشی‏‌های اندرویدی به آیفون وارد می‌‏کردند اندازه کوچک صفحه نمایش بود.

اپل با معرفی آیفون ۶ و ۶ پلاس این ایراد را برای همیشه برطرف کرد و از آن زمان بود که بسیاری از دارندگان گوشی‏‌های اندرویدی به فکر بستن کوله‌‏بار خود افتادند.


کد مطلب: 39027

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39027/تعداد-مهاجران-اندروید-به-آی-او-اس-بیشترین-میزان-رسید

ايتنا
  https://www.itna.ir