۰
plusresetminus
شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱

دستگیری هکر ۱۶ ساله انگلیسی در لندن

ایتنا- دومین متهم هک شرکت مخابراتی تاک تاک در لندن دستگیر شد.
دستگیری هکر ۱۶ ساله انگلیسی در لندن


یک نوجوان ۱۶ ساله انگلیسی به جرم هک کردن شرکت مخابراتی و اینترنتی تاک تاک در لندن دستگیر شد. وی دومین فردی است که در رابطه با این پرونده توسط پلیس زندانی شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، تاک تاک یک شرکت ارائه دهنده خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت، تلویزیون‌های کابلی و خدمات تلفن همراه است که در انگلیس فعالیت می‌کند.

پلیس می‌گوید در رابطه با این واقعه در حال تحقیق در محل زندگی هکرهای دستگیر شده در لیورپول نیز هست تا جزئیات بیشتری به دست آورد.

هفته قبل یک پسر ۱۵ ساله انگلیسی هم در شمال ایرلند به همین اتهام دستگیر شده بود. هکرها بعد از حمله به تاک تاک خواستار دریافت باج از این شرکت شده بودند.

تاک تاک هفته گذشته، به دنبال حملات هکری سایت خود را از دسترس خارج کرد. به دنبال این حمله اطلاعات شخصی ۱.۲ میلیون نفر از جمله آدرس ایمیل، اسامی و شماره‌های تلفن و همین‌طور اطلاعات حساب‌های بانکی حدود ۲۱ هزار نفر سرقت شده است.

در آمار اولیه تعداد این افراد حدود سه برابر بیشتر اعلام شده بود. تاک تاک از حدود چهار میلیون نفر از مشتریان خود خواسته تا حساب‌های کاربری خود را برای شناسایی هرگونه فعالیت مخرب احتمالی کنترل و بررسی کرده و کلمات عبورشان را نیز تغییر دهند.
کد مطلب: 39009
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام