۰
plusresetminus
شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۱

پیام‌رسان تور برای مقابله با هکرها و جاسوسان اینترنتی عرضه شد

ایتنا- برنامه گپ تور با سیستم‌عامل‌های لینوکس، مک و ویندوز سازگاری دارد.
پیام‌رسان تور برای مقابله با هکرها و جاسوسان اینترنتی عرضه شد


طراحان نرم‌افزار تور که گشت و گذار ایمن در اینترنت را ممکن می‌کند به تازگی نسخه آزمایشی برنامه گپ آنلاین خود را هم عرضه کرده‌اند که با برنامه‌های دیگر گپ هم سازگار است.


به گزارش ایتنا از فارس، برنامه یاد شده با برنامه‌هایی همچون جبر، آی.آر.سی، گوگل‌تاک، چت فیس‌بوک، توئیتر و یاهو سازگار است،اما احتمالا مهمترین مزیت آن امکاناتی است که برای حفظ حریم شخصی کاربران در نظر گرفته شده است.

در این برنامه گپ از پروتکل Off-the-Record OTR استفاده شده تا ایمنی آن در برابر نفوذ مزاحمان و کلاهبرداران فضای مجازی به حداکثر برسد.

پروتکل یاد شده تمامی پیام‌های رد و بدل شده کاربران را رمزگذاری می‌کند و آنها را از طریق شبکه رایانه‌های ایمن داوطلبان کمک به تور منتقل می‌کند.

پیام‌رسان یاد شده فهرست تماس‌های کاربران را از سرویس‌های مختلف به تور منتقل می‌کند و لذا نیازی به انجام دستی این کار بعد از نصب برنامه یا شده نیست.

برنامه گپ تور با سیستم‌عامل‌های لینوکس، مک و ویندوز سازگاری دارد و البته تنها زمانی می‌توان از آن استفاده کرد که طرف مقابل هم پیام‌رسان تور را بر روی رایانه خود نصب کرده باشد. زمان نسخه نهایی این برنامه هنوز اعلام نشده است.
کد مطلب: 39006
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام