۱
۰
plusresetminus
شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
بر اساس ادعای اریک اشمیث؛

امنیت جیمیل از سیستم‌های دولت آمریکا بسیار بیشتر است

ایتنا- گوگل در دو سال اخیر تلاش فراوانی کرده تا امنیت خدمات خود را افزایش دهد.
امنیت جیمیل از سیستم‌های دولت آمریکا بسیار بیشتر است


همزمان با تبدیل شدن هک سیستم‌های رایانه‌ای در نقاط مختلف جهان به یک امر عادی، بسیاری از صاحبان مشاغل در تلاشند تا راهی برای حفظ امنیت اطلاعات خود بیابند و گوگل در تلاش است تا توجه این افراد را به خود جلب کند.


به گزارش ایتنا از فارس، در جریان برگزاری یک همایش امنیت سایبری در نیویورک، بسیاری از رهبران صنایع مختلف بر سراین مساله توافق داشتند که دیگر تردیدی نیست که داده‌های همه شرکت‌ها قابل هک شدن است و سوال اصلی این است که این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد.

اریک اشمیث مدیرعامل شرکت آلفابت و رئیس سابق گوگل در جریان سخنرانی در این نشست ضمن بیان دیدگاه‌های خود در مورد امنیت سایبر پرسید: مساله این است که از کجا باید بدانیم که داده‌هایمان ایمن هستند.

برای این سوال هرگز پاسخ خوبی وجود نداشته است و به همین علت من آن را طرح کردم.

وی افزود: رمزگذاری داده‌ها برای حفظ امنیت کسب و کارهای مختلف ضروری است. گوگل در زمان انتقال داده‌ها آن‌ها را رمزگذاری می‌کند و این کار را با استفاده از کلیدهای ۲۰۴۸ بیتی انجام می‌دهد.

این شرکت در سال ۲۰۱۳ استفاده از این کلیدها را آغاز کرد تا از دامنه انتقادات بر ضد خود بکاهد.

گوگل در دو سال اخیر تلاش فراوانی کرده تا امنیت خدمات خود را افزایش دهد، زیرا افشاگری‌های ادوارد اسنودن نشان داده که این شرکت همکاری اطلاعاتی گسترده‌ای با آژانس امنیت ملی آمریکا داشته و به جاسوسان آن امکان داده به طور آنی و مستقیم به داده‌های کاربران دسترسی داشته باشند.

اشمیث همچنین افزود: ایمن‌ترین جایی که صاحبان مشاغل می‌توانند از آن برای حفظ امنیت داده‌های خود استفاده کند، جیمیل است.

جیمیل هر روز مورد حمله قرار می‌گیرد و هکرها نتوانسته‌اند به درونش نفوذ کنند. امنیت جیمیل بیشتر از تمامی سیستم‌های دولتی ایالات متحده است.

ادعای وی در شرایطی صورت می‌گیرد که جیمیل هم تا به حال بارها از دسترس خارج شده و چند ماه قبل مشخص شد به دلیل بی‌دقتی شرکت امنیتی سمانتک از تعدادی گواهی امنیتی جعلی در آن استفاده شده است.

اشمیث همچنین از صاحبان مشاغل خواست برای افزایش امنیت خود از سیستم‌های تائید امنیت دو مرحله‌ای استفاده نمایند.
کد مطلب: 39001
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
جیمیل باز هم میشه هکش کرد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام