۰
plusresetminus
شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
اپل ادعا کرد

صرفه‌جویی 270 دلاری با خرید هر مک‌بوک

ایتنا- آی.بی.ام متعهد شده که تا پایان امسال ۵۰ هزار مک‌بوک را از طریق قرارداد همکاری با اپل که سال گذشته منعقد کرد خریداری کند.
صرفه‌جویی 270 دلاری با خرید هر مک‌بوک


رایانه‌های مک‌بوک ممکن است نسبت به رایانه ویندوزی گران‌تر باشند ولی اپل مدعی است که خرید این رایانه‌ها در بلند مدت برای خریداران صرفه اقتصادی به همراه دارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، لوکا مائستری از رؤسای اپل در مراسمی اعلام کرد که آی.بی.ام به خاطر استفاده کارکنان این شرکت از کامپیوترهای مک‌بوک به جای رایانه‌های سنتی به ازای هر کارمند ۲۷۰ دلار صرفه جویی می‌کند که عمدتا به خاطر هزینه‌های پایین‌تر پشتیبانی آی.تی و ارزش باقیمانده بیشتر است.

وی همچنین گفت: آی.بی.ام اکنون بیش از ۳۰ هزار کامپیوتر مک‌بوک را در این شرکت مستقر کرده و هر هفته در حال افزودن ۱۹۰۰ مک‌بوک جدید است.

این اولین‌بار نیست که می‌شنویم اپل و آی.بی.ام درباره کارایی بیشتر کامپیوترهای مک‌بوک نسبت به پی‌سی‌های ویندوزی صحبت می‌کنند.

همین چند هفته قبل فلچر پِرِوین - نایب رئیس آی.بی.ام - در کنفرانسی گفت که تنها پنج درصد کارکنان این شرکت از مک‌بوک و ۴۰ درصد کاربر پی.سی هستند.

پِرِوین گفت: این امر ممکن است تا حدودی توجیه کند که چرا اپل در سه ماهه گذشته به یک رکورد جدید در فروش مک‌بوک رسید.

در سه ماهه قبل اپل پنج میلیون و ۷۰۰ هزار مک‌بوک فروخت که سه درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل بالاتر است و شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای این شرکت درآمدزایی داشت. فروش مک‌بوک پس از آیفون بیشترین درآمد را برای اپل به همراه دارد.

این فروش همچنین می‌تواند به افزایش نفوذ اپل در بازار بینجامد. تیم کوک - مدیرعامل اپل - گفت: این شرکت اکنون به فروش ۲۵ میلیارد دلاری رسیده که ۴۰ درصد بالاتر از سال گذشته است و آن را یک بردار رشد مهم برای آینده دانست.

کوک گفت: تجارت شرکت قرار نیست دستکم گرفته شود. هرجا را که نگاه می‌کنم یک فرصت قابل توجه می‌بینم.
کد مطلب: 38992
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام