۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۶

مخالفت عضو کمیته فیلترینگ با مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی

ایتنا - نماینده مجلس شورای اسلامی در کمیـته تعیین مصادیق محـتوای مجرمانه(کمیته فیلترینگ) گفت: با مسدود کردن کامل شبکه های اجتماعی مخالفم اما می توان بخش هایی که مصادیق مجرمانه دارند را از طریق فیلترینگ هوشمند ساماندهی کرد.


به گزارش ایتنا رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایرنا درباره جلسه عصر امروز کمیته فیلترینگ برای بررسی موضوع پیام رسان \'تلگرام\' اظهار داشت: قرار است عصر امروز این جلسه تشکیل شود.

وی درباره فیلتر برخی از شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی یک فناوری و نوآوری جدید است و باید دید که این شبکه ها چه نوع سرویسی به کاربران ارایه می دهند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس خاطر نشان کرد: برخی از شبکه ها، محتوی و خدماتی که ارایه می دهند با فرهنگ و دیدگاه های دینی و اجتماعی ما سازگاری ندارند اما برخی دیگر از خدمات شبکه های اجتماعی بیشتر جنبه های فرهنگی و اجتماعی نامناسبی ندارند و مردم می توانند از خدمات این شبکه ها بخوبی استفاده کنند.
وی ادامه داد: البته اگر بخشی از شبکه ای مشکلاتی دارد، مسوولین باید همه موارد مفید و غیرمفید را در کنار هم بگذارند و آنچه که مصالح ملی و منافع مردم را تامین می کند در نظر بگیرند تا مردم بتوانند از این خدمات، بیشتر استفاده کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره جنبه های منفی شبکه های اجتماعی خاطر نشان کرد: این موضوع مانند چاقویی است که می تواند کاربرد مفید و مضرر داشته باشد . افرادی هم پیدا می شوند که از این چاقو استفاده نادرست می کنند؛ نمی شود به خاطر آن یک نفر، کل جامعه درباره استفاده از چاقو منع شوند.
وی اظهار داشت: با کنار هم قرار دادن این موارد می توان نتیجه گیری صحیحی درباره منافع مردم و آنچه که به صلاح جامعه است، انجام داد.

سبحانی فر تصریح کرد: باید بخش ها یا درصدی از محتوا یا خدمات شبکه های اجتماعی که قابل استفاده توسط جامعه نیست، در قدم اول فیترینگ هوشمند شوند، اگر فیلترینگ هوشمند درباره این شبکه های اجتماعی کارساز نبود می توان با دراختیار گرفتن امکانات اپراتور سرویس دهنده آن شبکه اجتماعی، دسترسی به آن بخش از محتوای نادرست را مسدود کرد.
نماینده مردم سبزوار اظهار داشت: با کلیت فیلتر شبکه های اجتماعی مخالفم، ولی باید سازوکاری ایجاد شود که بخش هایی از محتوای نادرست این شبکه ها از طریق فیلترینگ هوشمند مسدود شوند.

به گزارش ایرنا، مجلس شورای اسلامی دو نماینده از دو کمیسیون صنایع و معادن و قضایی و حقوقی در کمیته تعیین مصادیق محـتوای مجرمانه(کمیته فیلترینگ) دارد.
 
کد مطلب: 38978
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
موارد خلاف عفت عمومی و شرع ، تنها در فضای اینترنت وجود ندارد ، اینگونه مسائل مانند میکرب و ویروس بیماری زا می باشد ، یکی از راه های مبارزه با بیماری تقویت قدرت دفاعی بدن است و در کنار آن با اصل عامل بیماری هم باید مقابله کرد ، فیلتر کردن به تنهایی چاره ساز نیست و در پاره ای موارد افراد را حریص تر و مشتاق تر می کند ، آیا بهتر نیست راهی پیدا کنیم که آنچنان فرهنگ و دیدگاه افراد رشد کند که فعالیت های مخرب کارایی خود را از دست بدهد؟ آیا نمی شود از رسانه های قوی مانند تلویزیون برای رشد افکار استفاده کنیم که قدرت مقابله مردم بصورت عام افزایش پیدا کند و اینقدر دغدقه فیلنرینگ را نداشته باشیم؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام