۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱

توضیحات اشتری درباره نحوه نظارت پلیس بر تلگرام و امنیت انتخابات

ایتنا- بسیاری از کشورها درخواست همکاری با پلیس فتا را دارند.
توضیحات اشتری درباره نحوه نظارت پلیس بر تلگرام و امنیت انتخابات


فرمانده نیروی انتظامی توضیحاتی را درباره نحوه نظارت پلیس بر فضاهای مجازی و تلگرام ارائه داد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سردار حسین اشتری ظهر امروز در حاشیه همایش رؤسای پلیس فتای استان‌های سراسر کشور و با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: نشست امروز با حضور رؤسای پلیس فتای سراسر کشور و مدیران پلیس فتای ناجا برگزار شد و در آن آخرین تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها در حوزه فضای مجازی و حیطه فعالیت پلیس ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه امروزه پلیس فتا از موقعیت خوبی در منطقه برخوردار است، تصریح کرد: حتی بسیاری از کشورها درخواست همکاری با پلیس فتای ایران را دارند.

فرمانده ناجا به اشرافیت پلیس در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در این جلسه بر اشرافیت پلیس در فضای مجازی تاکید شد، البته این اشرافیت از گذشته وجود داشت اما بر افزایش آن تاکید شد.

پلیس باید در تمام حوزه‌ها اعم از فضای سایبر، حوزه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... اشرافیت داشته باشد.

اشتری در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات پلیس در ایام انتخابات و به طور ویژه‌تر اقدامات انتخاباتی در فضای مجازی، تصریح کرد: ما فضای مجازی را فرصت می‌دانیم که البته می‌تواند تهدیداتی هم داشته باشد.

انتخابات همانطور که همه می‌دانند نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی است و نیروی انتظامی چه در پلیس فتا و چه در سایر بخش‌ها اگر لازم باشد با کسانی که قصد خارج کردن انتخابات از مسیر خود را دارند برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تلاش پلیس بر این است انتخاباتی پرشور و در امنیت کامل داشته باشیم، گفت: در این زمینه با تخلفات اقدامات مجرمانه قطعا برخورد خواهد شد.

آیا پلیس فضای تلگرام را رصد می‌کند

فرمانده ناجا با اشاره به عضویت پلیس در شورای عالی فضای مجازی و همچنین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، اظهار کرد: در شورای عالی فضای مجازی تصمیمات و سیاست‌های کلی براساس تدابیر مقام معظم رهبری مطرح ابلاغ می‌شود.

در این زمینه مطابق با دستورات قضایی و قوانین با متخلفان و محتوای مجرمانه نیز برخورد خواهد شد.

اشتری در پاسخ به اینکه آیا پلیس فتا کانال‌های غیراخلاقی در شبکه‌هایی نظیر تلگرام را رصد می‌کند یا خیر، به ایسنا گفت: هر موضوعی را که قانون برای ما تعریف کند، به آن ورود کرده و مطابق قانون عمل می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر شایعه‌ای مبنی بر تیراندازی به سمت عزاداران حسینی در منطقه خاوران تصریح کرد: چنین چیزی وجود ندارد اما در برخی از نقاط افرادی که ایجاد مزاحمت کرده شناسایی و دستگیر شده‌اند.

ما با شدت با کسانی که قصد ناامنی و مزاحمت برای مردم و نوامیس مردم را داشته باشند برخورد می‌کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به حادثه بهبهان افزود: امسال مراسم عزاداری در سراسر کشور با امنیت بالاتری حتی نسبت به سال‌های قبل برگزار شد و در این چند مورد نیز بلافاصله اقدامات لازم انجام شده و مظنونان دستگیر شدند.

اشتری درباره حادثه تیراندازی در خوزستان نیز اظهار کرد: در این رابطه پنج مظنون اصلی دستگیر شده و تحقیقات از آنان ادامه دارد اما بالاترین احتمال درباره انگیزه اصلی موارد قومی و قبیله‌ای است.

قدرت کشف بیش از ۹۰ درصدی پلیس فتا
وی درباره مهم‌ترین پرونده‌های پلیس فتا در سال جاری اظهار کرد: به طور مصداقی شاید نتوان الان پرونده‌ای را بیان کرد ضمن اینکه برخی از پرونده‌ها نیز از سوی سخنگوی ناجا و سخنگوی دستگاه قضا اعلام خواهد شد اما باید بگویم که در این مدت پرونده‌هایی که مردم به ما گزارش کردند، به سرعت مورد رسیدگی قرار داده و در حال حاضر قدرت کشف جرائم در پلیس فتا بیش از ۹۰ درصد است.

فرمانده ناجا افزود: البته باید قدرت کشف‌مان را از این هم بیشتر کنیم و ضمن اینکه مطابق قوانین و مقررات و با هماهنگی مقام قضایی با متخلفان برخورد خواهد شد.

اشتری با بیان اینکه آیا بخش‌نامه‌ای برای تعیین نحوه فعالیت پرسنل پلیس در فضاهای مجازی صادر شده یا خیر نیز گفت: در این زمینه دستورالعملی داشتیم که نحوه فعالیت را مشخص کرده و براساس آن به همکاران ما گفته شده تا چه حد می‌توانند به این فضاها ورود کنند.
کد مطلب: 38922
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام