۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲

قدرت‌نمایی گوگل با تلفن‌های همراه و یوتیوب

ایتنا- در گزارش‌های مالی شرکت گوگل مشخص شده است که بخش عمده‌ای از توفیق این شرکت در بازه زمانی سه ماه گذشته به قسمت‌های تلفن همراه و شبکه پخش ویدیویی یوتیوب اختصاص داشته است.
قدرت‌نمایی گوگل با تلفن‌های همراه و یوتیوب


در گزارش‌های مالی شرکت گوگل مشخص شده است که بخش عمده‌ای از توفیق این شرکت در بازه زمانی سه ماه گذشته به قسمت‌های تلفن همراه و شبکه پخش ویدیویی یوتیوب اختصاص داشته است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، گزارش‌های مالی شرکت گوگل از سه ماه اخیر کاری این کمپانی منتشر شده است و این گزارش‌ها نشان از این دارند که رشد سرسام‌آور این غول فناوری هم چنان ادامه دارد ولی عامل اصلی این رشد به دو عنصر تلفن‌های همراه هوشمند و یوتیوب بازمی‌گردد و سایر موارد در رده‌های بعدی جای می‌گیرند.

البته بخش عمده درآمد این شرکت تنها مربوط به یک محصول این کمپانی نیست بلکه رقمی نزدیک به ۹۰ درصد از کل درآمد گوگل در سه ماه اخیر از طریق تبلیغات به‌دست‌آمده است. ساختار تبلیغات گوگل را می‌توان یکی از هوشمندانه‌ترین ساختارهای تبلیغاتی به‌حساب آورد زیرا بدون اینکه در مسیر کاری کاربر قرار بگیرد می‌تواند اطلاعات سفارش‌دهندگان را در معرض دید کاربران قرار بدهد.

 

سوندار پیاچی به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی جدید گوگل اعتقاد بسیار زیادی به آینده بازار تلفن‌های همراه دارد و به همین دلیل نیز تمرکز این شرکت بیش‌ازپیش به این رده منعطف شده است. جالب است بدانید که آمار نشان از این دارند که بیش از نیمی از جست‌وجوهای انجام شده در موتور جست‌وجوی گوگل در سال ۲۰۱۵ میلادی از طریق دستگاه‌های همراه به انجام رسیده‌اند.

در گزارش کاری سه‌ماهه اخیر همچنین به این موضوع اشاره شده است که بازار نرم‌افزاری گوگل پلی به ششمین محصول این شرکت تبدیل‌شده است که بیش از ۱ میلیارد کاربر را به خود جذب نموده است. پیش‌ازاین تنها اندروید، گوگل کروم، یوتیوب، گوگل مپ و موتور جستجوی این شرکت به این تعداد کاربر دست پیدا کرده بودند.

به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که با توجه به راهکارهای مدنظر مدیر جدید این شرکت و با در نظر گرفتن قدرت یوتیوب و اندروید، گوگل به‌شدت به فکر حفظ موقعیت فعلی در این دو رده باشد. در همین راستا نیز ممکن است شاهد بهبود خدمات گوگل برای سیستم‌عامل‌های همراهی به غیر از اندروید باشیم.
 
کد مطلب: 38902
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام