۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲

زبان Swift اپل جای Objective-C را گرفت

ایتنا - Objective-C اکتبر گذشته عنوان سوم لیست برترین زبان‌های برنامه‌نویسی را در اختیار داشت که اکتبر امسال رتبه 14 را به خود اختصاص داد.
زبان Swift اپل جای Objective-C را گرفت


زبان برنامه‌نویسی جدید اپل موسوم به Swift همچنان در حال افزایش محبوبیت خود است تا جایگزین Objective-C شود و بر این اساس اپل روز گذشته اعلام کرد که در تلاش است آن را به استاندارد اصلی برای تولید ابزارهای کاربردی مخصوص سیستم‌ عامل iOS تبدیل کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اَد.تی‌مَگ، مرکز تحقیقاتی TIOBE Index که میزان محبوبیت زبان‌های برنامه‌نویسی در سراسر جهان را بررسی می‌کند، در گزارش ماه اکتبر خود اعلام کرد Objective-C که برای مدت طولانی توسط توسعه‌دهندگان محصولات اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد، به میزان قابل ملاحظه محبوبیت خود را از دست داده و دیگر جزو ۱۰ زبان برنامه‌نویسی برتر جهان محسوب نمی‌شود.

در گزارش این مرکز گفته شد: «با گذشت زمان شرایط تغییر می‌کند. مدت کوتاهی پس از آنکه اپل Swift را معرفی کرد،‌ از محبوبیت Objective-C به میزان قابل ملاحظه کاسته شد. این ماه Objective-C از لیست ۱۰ زبان برتر شرکت TIOBE بیرون رفت.»

در حالی که زبان برنامه‌نویسی Swift توانسته است بخش قابل ملاحظه‌ای از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد و جایگزین Objective-C شود، آمارها نشان می‌دهد که دیگر زبان‌ها هم در حال افزایش محبوبیت خود هستند.

 

مرکز تحقیقاتی مذکور در گزارش خود اعلام کرد Objective-C اکتبر گذشته عنوان سوم لیست برترین زبان‌های برنامه‌نویسی را در اختیار داشت که اکتبر امسال رتبه ۱۴ را به خود اختصاص داد.

در اکتبر ۲۰۱۵ زبان‌های برنامه‌نویسی Ruby، Visual Basic، NET. و JavaScript توانستند در جمع ۱۰ زبان برتر جهان قرار بگیرند.
 
کد مطلب: 38898
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام