کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل کسب و کار معاونت علمی خبر داد؛

تمایل غول های فناوری اطلاعات جهان برای ورود به بازار ایران

خبرگزاری مهر , 4 آبان 1394 ساعت 9:05

ایتنا- مایکروسافت آماده است تا انتقال تکنولوژی از صفر تا صد را به ایران داشته باشد.




مدیرکل توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از تمایل غول‌های صنعت فناوری اطلاعات اروپا و آمریکا برای ورود به بازار ایران خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر، روح الله استیری با بیان اینکه شرکت‌های معتبر صنعت ICT اروپا و آمریکا با حضور در پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس و مذاکره با مقامات، خواستار ورود به بازار ایران شدند اضافه کرد: تاکنون با شرکت‌های مایکروسافت، اوراکل ، آی.بی.ام و جمالتو مذاکرات خوبی صورت گرفته و این شرکت‌ها برای حضور در بازار فناوری اطلاعات ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های آمریکایی مطالعات گسترده‌ای درخصوص بازار و صنعت ICT ایران داشته‌اند ،گفت: با این حال این شرکت‌ها هنوز با احتیاط وارد مذاکره می‌شوند .

استیری در تشریح مذاکرات با آی.بی.ام تصریح کرد: این شرکت خواستار مشارکت با دانشگاه‌های معتبر ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در این رابطه مقرر شد معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، ضمن هماهنگی با دانشگاه‌های ایران از جمله صنعتی شریف، حمایت‌های لازم درخصوص به اشتراک‌گذاری بسته‌های آموزشی آی.بی.ام در ایران را داشته باشد.

وی افزود: البته ما اعلام کردیم که ایران اگرچه بازار مناسبی برای فروش محصولات این شرکت‌ها است، اما هدف ما انتقال تکنولوژی به کشور و سرمایه‌گذاری مشترک است و ایران باید به پایگاه فروش محصولات این شرکت‌ها به منطقه تبدیل شود.

مدیرکل توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری همچنین درخصوص مذاکره با مایکروسافت گفت: نماینده این شرکت بزرگ آمریکایی با اشاره به همکاری با شرکت‌های پاکستانی در زمینه اعطای لیسانس به محصولات داخلی آن کشور ،خواستار آغاز همکاری‌های مشابه با ایرانی‌ها شده است.

وی افزود: مایکروسافت آماده است تا انتقال تکنولوژی از صفر تا صد را به ایران داشته باشد تا محصولات ایرانی تحت لیسانس این شرکت به بازار عرضه شود.

استیری همچنین به مذاکره با شرکت فرانسوی جمالتو اشار کرد و گفت: مذاکرات خوبی با این شرکت بزرگ حوزه ICT صورت گرفته و مقرر شد نماینده حوزه خاورمیانه این شرکت تا یک ماه آینده برای اخذ دفتر نمایندگی به ایران سفر کند.

این مقام مسئول ادامه داد: ما نیز رسما از آنها دعوت کردیم تا از مجموعه پارک فناوری پردیس بازدید داشته باشند و قصد داریم حمایت‌های لازم جهت استقرار این گروه در پارک فناوری پردیس را فراهم کنیم.

نمایشگاه جیتکس ۲۶ مهرماه به مدت یک هفته در دبی امارات برگزار شد و شرکت‌های ایرانی با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، در قالب پاویون جمهوری اسلامی در این نمایشگاه حضور یافتند.


کد مطلب: 38895

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38895/تمایل-غول-های-فناوری-اطلاعات-جهان-ورود-بازار-ایران

ايتنا
  https://www.itna.ir