۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۵

رشد ۷۸ درصدی درآمدهای مرکز خدمات ابری آمازون

ایتنا - مرکز خدمات پردازش ابری آمازون در سومین سه ماهه سال 2015 میلادی توانست درآمد 2.08 میلیارد دلاری به‌دست آورد.
رشد ۷۸ درصدی درآمدهای مرکز خدمات ابری آمازون


شرکت آمازون گزارش مالی مربوط به فصل سوم سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کرد و بار دیگر نشان داد خدمات پردازش ابری آمازون (AWS) در بازار جهانی سیستم‌های ابری موفقیت فراوانی کسب کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل زد.دی.نت،‌ مرکز خدمات پردازش ابری آمازون در سومین سه ماهه سال ۲۰۱۵ میلادی توانست درآمدی بالغ بر ۲.۰۸ میلیارد دلار به‌دست آورد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌داد.

مرکز خدمات ابری آمازون در این دوره زمانی توانست ۵۲۱ میلیون دلار درآمد عملیاتی به دست آورد و خود را به عنوان یکی از موفق‌ترین کسب و کارهای ابری جهان معرفی کند.

در این دوره زمانی مرکز AWS سود خالص خود را به ۷۹ میلیون دلار رساند که این رقم معادل ۱۷ سنت به‌ازار هر سهم در تالار بورس بود. در مدت مشابه سال گذشته مرکز AWS ضرر خالص ۴۳۷ میلیون دلاری را تجربه کرده بود.


 

وال استریت از مدت‌ها قبل پیش‌بینی کرده بود که AWS در این دوره زمانی به‌ازای هر سهم خود در تالار بورس ۱۳ سنت ضرر می‌کند تا در مجموع درآمدی بالغ بر ۲۴.۹ میلیارد دلار را به دست آورد. یک سال قبل نیز آمازون به‌ازای هر سهم خود ۹۵ سنت ضرر کرد و مجموع درآمدهای آن ۲۰.۶ میلیارد دلار محاسبه شد.

سرمایه‌گذاران آمازون از این گزارش مالی بسیار خرسند شدند. همزمان با انتشار این گزارش ارزش هر سهم آمازون در تالار بورس آمریکا ۸ تا ۱۱ درصد افزایش یافت.
 
کد مطلب: 38869
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام