۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴

جست‌وجوگر صوتی از مرورگر کروم حذف شد

ایتنا - تمام ویرایش‌های نسخه جدید کروم برای سیستم‌های عامل ویندوز، مک و لینوکس این قابلیت را از دست خواهند داد.
جست‌وجوگر صوتی از مرورگر کروم حذف شد


اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که قابلیت صوتی OK Google را برای ارائه فرمان‌های صوتی خود به مرورگر اینترنتی کروم مورد استفاده قرار می‌دهید، از این پس باید به فکر روش‌های جایگزین باشد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، شرکت گوگل تصمیم گرفت در به‌روزرسانی مرورگر اینترنتی خود برای عرضه Chrome 46 گزینه مربوط به گیرنده شنیداری برای دریافت فرمان‌های صوتی کاربر را حذف کند.

گوگل برای حذف این قابلیت تبلیغات خاصی انجام نداده است و در عوض با انتشار یک بیانیه ساده اعلام کرده که در نسخه ۴۶ مرورگر اینترنتی کروم این قابلیت ارائه نمی‌شود. با این وجود مرکز خبری VentureBeat اتفاق مذکور را از شرکت گوگل پیگیر شد و غول اینترنتی جهان به این مرکز پاسخ داد تعداد کاربرانی که از قابلیت صوتی مذکور استفاده می‌کردند بسیار اندک بود و به همین خاطر گوگل ترجیح داد این سرویس را غیرفعال کند.

شرکت گوگل اعلام کرد که تمام ویرایش‌های نسخه جدید کروم برای سیستم‌های عامل ویندوز، مک و لینوکس این قابلیت را از دست خواهند داد.

 

البته باید توجه داشت دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل رایانه‌ای ChromeOS از جمله تبلت‌های Chromebooks و Chromeboxes همچنان این سرویس را در اختیار می‌گیرند و کاربران آنها می‌توانند OK Google را برای انتقال فرمان‌های صوتی خود مورد استفاده قرار دهند.

آن دسته از کاربرانی که رایانه شخصی خود را به ویندوز ۱۰ مجهز کرده‌اند، هم‌اکنون می‌توانند قابلیت‌های کامل‌تر از OK Google را در دستیار صوتی Cortana مورد استفاده قرار دهند.
 
کد مطلب: 38791
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام