۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵

آی‌مک جدید اپل چه نقاط ضعف و قوتی دارد

ایتنا- کارشناسان معتقدند به دلیل حذف حافظه اس.اس.دی در آی‌مک جدید اپل استقبال از این محصول کمتر از حد تصور است.
آی‌مک جدید اپل چه نقاط ضعف و قوتی دارد


اپل هفته گذشته یک آی‌مک جدید با نمایشگر 21.5 اینچی عرضه کرد که از دقت استثنایی 4096 در 2304 برخوردار است و تراکم پیکسلی آن به 219 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.


به گزارش ایتنا از فارس، پردازنده 3.1 گیگاهرتزی چهارهسته‌ای Intel Core i5 با 8 گیگابایت RAM و یک ترابایت هارددیسک و پردازنده گرافیکی Iris Pro 6200 از جمله امکانات این رایانه آی‌مک است.

قیمت این رایانه از 1499 دلار آغاز شده و در صورت استفاده از امکانات اضافی این قیمت افزایش می‌یابد.

با این حال برخی کارشناسان معتقدند برخی نقاط ضعف باعث خواهد شد استقبال از آی‌مک کمتر از حد تصور باشد.

از جمله این نقاط ضعف می‌توان به حذف 128 گیگابایت حافظه اس.اس.دی اشاره کرد که در برخی مدل‌های قبلی تولیدات اپل وجود داشت.

همچنین قابلیتی موسوم به Fusion Drive در مدل‌های قبلی مشخص می‌کرد کاربر از کدام فایل‌ها و برنامه‌ها بیشتر استفاده می‌کند و بر همین اساس برخی داده‌های برای افزایش سرعت دسترسی به حافظه اس.اس.دی منتقل می‌شد.

اگر چه می‌توان این حافظه و قابلیت Fusion Drive را به رایانه آی‌مک جدید افزود. اما این کار مستلزم صرف 100 دلار هزینه اضافی است که موجب نارضایتی برخی کاربران شده است.

برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرعت هارددرایو آی‌مک تازه از 7200 دور در دقیقه به 5400 دور در دقیقه کاهش یافته که این هم در زمان استفاده از آی‌مک برای کارهایی همچون اجرای برنامه‌های سنگین یا بازی‌های ویدئویی سرعت آن را کاهش می‌دهد.
کد مطلب: 38776
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام