۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴

داماد، سارق اینترنتی از آب درآمد

ایتنا- کارت بانکی و رمز عبور خود را در اختیار کسی قرار ندهید.
داماد، سارق اینترنتی از آب درآمد



فردی که به صورت اینترنتی اقدام به سرقت مبلغ ۱۴میلیون ریال از حساب بانکی یکی از شهروندان کرده بود در كمتر از ۲۴ ساعت بعد از وقوع جرم دستگیر شد.


سرهنگ سید "مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این رابطه بیان داشت: در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه مبلغ ۱۴ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی برداشت شده است، موضوع در دستور كار كارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی وجستجو در فضای سایبری سرانجام هویت متهم شناسایی و مشخص شد وی داماد شاكی است كه در كمتر از ۲۴ ساعت پس از وقوع جرم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینكه سهل‌انگاری شاكی در دادن كارت و رمز عبور به داماد خود در وقوع این سرقت نقش داشته است گفت: شهروندان كارت بانكی خودرادراختیاردیگران قرار ندهند و در صورت قرار دادن كارت خود در اختیار اقوام و آشنایان ویا هر شخص دیگر ، سریعا رمز اول و دوم آنرا تغییر دهند.

وی افزود: توصیه دیگر ما این است كه سامانه پیامكی تراكنش‌های بانكی خود را فعال كنند تا در صورت برداشت‌های احتمالی سریعاً از آن مطلع شده و اقدامات لازم از جمله مسدودسازی حساب بانكی خود را انجام دهند،همچنین برای امنیت بیشتر از یك رمز برای حساب‌های مختلف بانكی استفاده نكرده و موجودی حساب خود را با نگهداشتن رسیدهای بانكی (تراكنش‌ها)به طور مرتب كنترل و حسابرسی نمایند و هرگونه مغایرت را به بانک اطلاع دهند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 38774
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام