۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
مدیر سابق سازمان جاسوسی MI6 اعلام کرد

شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین تهدید سایبری برای انگلستان

ایتنا- داعش از مهارت‌های هکری خود برای مقابله با مخالفانش استفاده می‌کند.
شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین تهدید سایبری برای انگلستان


ریچارد بارت مدیر سابق بخش ضدتروریسم جهانی سازمان جاسوسی MI6 انگلیس معتقد است شبکه‌های اجتماعی به سلاح اصلی گروه‌های تروریستی در دنیای مجازی مبدل شده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، وی که در همایشی در لندن در ارتباط با همین موضوع سخن می‌گفت، افزود: در شرایطی که حملات تروریستی نگرانی اصلی مقامات سیاسی در سراسر جهان هستند، رسانه‌های اجتماعی هم قدرتمندترین ابزار در فضای سایبری برای استفاده گروه‌های تروریستی محسوب می‌شوند.

وی یکی از این تروریست‌های فعال را مهدی مسرور بیسواس دانست که از حامیان داعش است و حساب کاربری ShamiWitness را در توئیتر مدیریت می‌کند.

وی که در دسامبر سال ۲۰۱۴ در هند دستگیر شد بیش از ۱۴۰ هزار پست را در حمایت از تروریست‌های داعش ارسال کرده و حسابش در زمان تعطیلی بیش از ۱۸ هزار دنبال کننده داشته است.

توئیت‌های Mehdi Masroor Biswas در ماه بیش از دو میلیون بازدید داشته و لذا وی در تشویق کاربران اینترنت به اعمال خشونت نقش پررنگی ایفا کرده است.

به گفته این مامور اطلاعاتی انگلیسی داعش هر روز بیش از ۴۰ پیام مختلف در رسانه‌های اجتماعی در مورد مسائل اقتصادی، قضایی، سیاسی و مذهبی منتشر می‌کند.

وی مقابله با این فعالیت‌ها را کاری پرچالش توصیف کرد و بر ضرورت وضع قوانین جدید برای کاستن از این مشکل و جلب همکاری شرکت‌های فناوری تاکید کرد.

اما داعش از مهارت‌های هکری خود هم برای مقابله با مخالفانش استفاده می‌کند و دستگیری مردی در مالزی به جرم سرقت اطلاعات خصوصی هزار مقام امنیتی آمریکایی نشانه این امر است.

Ardit Ferizi فردی بیست ساله و اهل کوزو است که یک پایگاه داده حاوی اطلاعات کارکنان دولت آمریکا را در سوریه در اختیار داعش گذاشته و این نگرانی وجود دارد که تداوم این روند امنیت ده‌ها هزار نفررا به خطر بیندازد.
کد مطلب: 38769
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام