۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹

قابلیت لمس سه بعدی تا سال آینده به گوشی‌های اندرویدی می‌آید

ایتنا- با افزوده شدن قابلیت سه‌بعدی به گوشی‌های اندرویدی این گوشی‌ها می‌توانند با آیفون‌ها رقابت کنند.
قابلیت لمس سه بعدی تا سال آینده به گوشی‌های اندرویدی می‌آید


شرکت Synaptics به تازگی تکنولوژی جدید ClearForce را به دنیای تکنولوژی معرفی کرده که گوشی‌های اندرویدی را به قابلیت لمس سه بعدی مجهز می‌کند. با ورود این قابلیت، گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با آیفون‌های جدید اپل رقابت کنند.


ClearForce قابلیت‌هایی را در ساختار گوشی‌های موبایل فعال می‌کند که شبیه به قابلیت لمس سه بعدی در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس اپل است.

این قابلیت قرار است با گوشی‌هایی که تا سال آینده به بازار عرضه خواهند شد یکپارچه‌سازی شود.

ClearForce گوشی‌های موبایل را قادر می‌سازد که میزان فشار وارد شده به صفحه را تشخیص دهند تا کنترل بیشتری روی دستورات مختلف گوشی مانند تنظیم میزان سرعت بالا و پایین رفتن صفحه، حرکت روی تصاویر، کنترل بازی‌ها، باز کردن قفل و روشن کردن گوشی، باز کردن منوی متنی و تنظیم باریکی خط‌ها در هنگام نقاشی و... اجرا شود.

این قابلیت باعث می‌شود که کاربران کنترل بیشتری روی اپلیکیشن‌های آینده داشته باشد و راحت‌تر از گذشته از آنها استفاده کنند.

این شرکت اعلام کرد که فناوری جدیدش را به صورت جهانی در اختیار شرکت‌های OEM و LCM قرار خواهد داد تا بتوانند گوشی‌هایی با قابلیت فورس تاچ را در اوایل سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه کنند.

هنوز مشخص نیست که کدام گوشی‌های اندرویدی به این تکنولوژی جدید مجهز خواهند شد اما حتماً اکثر تولید کنندگان گوشی‌های اندرویدی برای رقابت با آیفون ۶ اس، در فکر افزودن این قابلیت به گوشی‌های خود خواهند بود.

در کنفرانس تجاری امسال ایفا، شرکت هوآوی از صفحه نمایش جدید خود برای گوشی Mate S رونمایی کرد که به میزان فشار وارد شده بر صفحه حساس است و می‌تواند دستوراتی مانند بزرگنمایی و نمایش عکس‌ها را با یک فشار محکم‌تر اجرا کند.


با توجه به تلاش‌های اخیر مایکروسافت برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار، باید دید که آیا این شرکت نیز پا به عرصه تکنولوژی ClearForce خواهد گذاشت تا بتواند گوشی‌های تحت پلتفرم ویندوز ۱۰ موبایل را به صفحه نمایش لمسی سه بعدی مجهز کند؟
کد مطلب: 38745
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام