کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش گوگل و آمازون برای افزایش امنیت پردازش ابری

25 مهر 1394 ساعت 14:04

ایتنا - نظرسنجی‌های متعدد نشان داده است که مهم‌ترین مانع در مسیر استفاده شرکت‌ها از پردازش ابری و سازگاری با آن، موضوع امنیت عنوان می‌شود.




گوگل و آمازون، دو بازیگر مهم عرصه خدمات ابری، تلاش جدیدی برای افزایش امنیت در این زمینه را آغاز کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از رایورز از ایسکیوریتی پلنت، نظرسنجی‌های متعدد نشان داده است که مهم‌ترین مانع در مسیر استفاده شرکت‌ها از پردازش ابری و سازگاری با آن، موضوع امنیت عنوان می‌شود.

غول‌های بزرگ این عرصه مانند آمازون، این نگرانی را به وضوح درک کرده‌اند و نهایت تلاش خود را به خرج می‌دهند تا اعتماد کاربران به امنیت فضای ابری را افزایش داده و آنها را به استقرار و بکارگیری آن مجاب نمایند.

اخیرا آمازون در کنفرانسی، سرویس جدیدی به این منظور معرفی کرد. اندی جیسی جانشین خدمات وب این شرکت در سخنان خود در این کنفرانس اعلام کرد این سرویس جدید، قابلیت کشف و زدودن مشکلات امنیتی را دارد.

این سرویس، امکان دسترسی به مولفه‌های گوناگونی از جمله شبکه، ماشین مجازی، سیستم عامل و نیز پیکربندی نرم‌افزارهی گوناگون را داراست.
این سرویس در قالب یک داشبورد، گزارش کاملی از وضعیت‌های مختلف فعالیت خود را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
این گزارش‌ها شامل وضعیت شبکه،‌ اطلاعات رد و بدل شده، فعالیت‌ها و پروسه‌ها، استفاده از کانال‌های امن، ترافیک موجود بر روی شبکه و... می‌شود.


همزمان با آمازون، شرکت گوگل نیز ابزار جدید خود را برای ارتقاء امنیت در فضای ابرای ارائه کرد. این ابزار به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که نرم‌افزار مورد نظر خود را برای بسیاری از آسیب‌پذیری‌های رایج در فضای وب آزمایش کنند.
 


کد مطلب: 38709

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38709/تلاش-گوگل-آمازون-افزایش-امنیت-پردازش-ابری

ايتنا
  https://www.itna.ir