۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷
وزیر ارتباطات مطرح کرد

فعلا بورسی شدن ایرانسل به صلاح نیست

قصد بازگرداندن مخابرات به دولت را نداریم
ایتنا- واعظی: به دنبال دولتی کردن مخابرات نیستیم.
فعلا بورسی شدن ایرانسل به صلاح نیست


وزیر ارتباطات تاکید کرد: در شرایطی که کشورهای مختلف دنیا برای سرمایه‌گذاری در ایران در حال برنامه‌ریزی هستند، صلاح نیست شرکتی که در سال‌های سخت تحریم با وجود تمام مشکلات سرمایه‌گذاری در ایران را دنبال کرده را مشکل مواجه کنیم.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی امروز در نشست خبری که در حاشیه مراسم روز جهانی پست برگزار شده بود، به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداخت و در خصوص مسائلی مانند بورسی‌ شدن ایرانسل، بازگشت مخابرات به بدنه دولت، پایان زودهنگام بسته‌های اینترنتی مردم و مسائلی از این دست پرداخت.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره‌ وضعیت بورسی‌ شدن ایرانسل و ارائه‌ سهام آن در بورس مطرح شده بود، تصریح کرد: بحث بورسی‌شدن ایرانسل کنسل نشده، اما بالاخره زمانی که شرکت‌های بزرگ قصد ورود به بورس را دارند باید آمادگی‌های لازم را در خود ایجاد کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: شرکت ایرانسل شرکتی است که ۴۹ درصد سهام آن متعلق به سرمایه‌گذار خارجی است و اکنون در شرایطی که کشورهای مختلف قصد ورود به ایران و سرمایه‌گذاری در آن را دارند، لازم است شرکتی که در شرایط سخت همکاری کرده و سرمایه‌گذاری خود در ایران را رها نکرده حمایت کنیم و حال که این شرکت اعلام می‌کند شرایط برای آن آماده نیست ما هم کمی انعطاف‌پذیری داشته باشیم.

واعظی در عین حال یادآور شد: از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که این شرکت فعالیت‌های خود را به طور مرتب و شفاف انجام می‌دهد و اینگونه نیست که اگر سهام آن در بورس ارائه نشود اتفاق خاصی افتاده است، اما به هرحال حالا که سرمایه‌گذاران خارجی قصد ورود به ایران را دارند اگر فضای سرمایه را آرام‌تر نگه داریم شرایط بهتری در کشور حاکم می‌شود.

ما پاسخگوی کارهای مجلس نیستیم
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام نظر ۱۰۰ نماینده مجلس برای بازگرداندن مخابرات به بدنه دولت مطرح شده بود، اظهار کرد: موضع ما در این خصوص از ابتدا تاکنون یکسان بوده و از همان اول اعلام کردیم که به دنبال دولتی‌کردن مخابرات نیستیم و هیچ‌گاه در این مسیر کوچک‌ترین گامی برنداشته و تمام تلاش خود را در راستای توسعه و بهبود کیفیت خدمات مخابرات قرار داده‌ایم.

وزیر ارتباطات در عین حال عنوان کرد: اکنون مخابرات شرکتی انحصاری است و از سوی دیگر بسیاری از فعالیت‌های آتی ما از جمله شبکه ملی اطلاعات به توسعه این شرکت بستگی دارد.

اکنون تمام شرکت‌های دنیا به شکل IP محور به ارائه‌ خدمات می‌پردازند و لازم است ما هم در این مسیر نوآوری خاص خود را داشته باشیم.

واعظی در ادامه در پاسخ به این سوال که با این وجود کشمکش وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات چه زمانی پایان خواهد گرفت، تصریح کرد: ما هیچ کشمکشی با جایی نداریم، در گذشته در مقطعی از زمان تعرفه‌های این شرکت افزایش پیدا کرد و حال وقتی ۳۰ میلیون مشترک در ایران به جای آبونمان ۳۰ تومانی به‌طور میانگین ماهانه ۷۵۰ تومان به عنوان آبونمان پرداخت می‌کنند، یعنی در درآمدهای مخابرات افزایش ایجاد شده است.

وی ادامه داد: البته در این حوزه دلایل دیگری هم داریم که به عنوان مثال می‌توان به بحث هزینه مکالمات در حالت پالس‌محور و دقیقه‌محور اشاره کرد.
کد مطلب: 38635
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام