۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸

تمدید خودکار بسته‌های اینترنت از نظر اقتصادی به سود مشترکان است

اطلاع‌رسانی پیامکی اضافه می‌شود
ایتنا- بسیاری از مشترکان مایل نیستند که تمدید بسته اینترنتشان بدون هماهنگی انجام شود!
تمدید خودکار بسته‌های اینترنت از نظر اقتصادی به سود مشترکان است


پس از انتشار گزارش درباره تمدید خودکار بسته‌های اینترنت، همراه اول اعلام کرد: از هرگونه پیشنهادی که منجر به شفافیت و سهولت بیشتر استفاده از خدمات برای مشترکین شود، استقبال می‌کند.


به گزارش ایتنا از فارس، روز گذشته گزارشی با عنوان «تمدید خودکار بسته‌های روزانه و هفتگی اینترنت موبایل/ پیشگیری از محاسبه نرخ آزاد دیتا دردسر شد»  منتشر شد.

در این گزارش آمده بود که «در بسته‌ اینترنت روزانه و هفتگی همراه اول، در صورت اتمام حجم پیش از پایان زمان بسته، به صورت پیش‌فرض و خودکار بدون درخواست مشترک بسته تمدید می‌شود.

در حالیکه ذات طرح‌های کوتاه‌مدت مصرف مقطعی است و مشترک اغلب مایل به تمدید نیست.»

همراه اول با ارسال توضیحی درباره این مطلب اعلام کرده: به استحضار می‌­رساند: همراه اول همواره در ارائه خدمات خود سعی کرده است تا شفافیت را سرلوحه کار خود قرار داده و این موضوع نیز مستثنی از این امر نیست. در پورتال همراه اول در صفحه «بسته‌های نوترینو» به صورت صریح چنین ذکر شده است:

«تمدید خودکار حجمی: در صورت تمام شدن حجم شبانه‌­روزی، تمامی بسته­‌های آلفا و آلفا+ به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد. مشترکین می‌­توانند با ارسال کد دستوری *۱۰۰*۸# تمدید خودکار را لغو کنند.»

علت ارائه تمدید خودکار حجمی این است که اگر حجم بسته مشترکی به اتمام برسد، با تمدید خودکار بسته (که قابلیت لغو کردن نیز دارد) از احتساب مصرف وی با تعرفه آزاد خودداری شود که این موضوع از نظر اقتصادی به سود مشترک است.

با این حال، همراه اول از هرگونه پیشنهادی که منجر به شفافیت و سهولت بیشتر استفاده از خدمات برای مشترکین شود استقبال می‌کند؛ لذا بدین وسیله به اطلاع می‌رساند که این موضوع علاوه بر اطلاع‌رسانی فعلی از طریق پورتال همراه اول، در کوتاه‌­ترین زمان در متن پیامک‌های مختلفی که به مشترکین ارسال می‌شود نیز ذکر خواهد شد.
کد مطلب: 38629
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام