۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵

IBM بازار سرورهای لینوکسی را از اینتل می‌گیرد

ایتنا - سری محصولات Power Systems LC می‌تواند کلان داده‌های مربوط به فضای کاری را سریع‌تر از محصولات مشابه اینتل ارایه دهد.
IBM بازار سرورهای لینوکسی را از اینتل می‌گیرد


شرکت IBM روز گذشته نسل جدید سرورهای لینوکسی خود را مبتنی بر فناوری OpenPOWER ارائه کرد تا از این طریق بتواند بازار خدمات کاری کلان داده‌ها را از اینتل بگیرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، فناوری OpenPOWER مبتنی بر سیستم‌های سخت‌افزاری باز طراحی شده است که بر پایه پردازنده‌های POWER شرکت IBM فعالیت می‌کند.

شرکت IBM برای توسعه این محصول گروهی از شرکت‌های بزرگ را تشکیل داده است که در آن Nvidia، Mellanox، Canonical و Wistron دیده می‌شود. این گروه قصد دارد با مراکز داده اینتل رقابت کند و بخشی از این بازار را در اختیار بگیرد.

به گفته IBM، سری محصولات Power Systems LC می‌تواند کلان داده‌های مربوط به فضای کاری را سریع‌تر از محصولات مشابه اینتل ارائه دهد.

 

این ادعا برمبنای آزمایش‌های داخلی IBM اعلام شده است و نشان می‌دهد که سرورهای لینوکسی می‌توانند سیستم Apache Spark را با سرعت بیشتری راه‌اندازی کنند و با نصف قیمت سرورهای E۵-۲۶۹۹ V۳ اینتل فروخته شوند.

شرکت IBM برای حصول اطمینان از سرعت و کارکرد سرورهای لینوکسی جدید، آن را در ۱۰ بخش مختلف مورد بررسی قرار داده است و ادعا می‌کند که این محصول در هر ۱۰ بخش با موفقیت کامل حاضر شده است.
 
کد مطلب: 38614
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام