۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۴

کوالکام برای سرورها پردازنده ۲۴ هسته‌ای می‌سازد

ایتنا - این تراشه زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات، پلتفرم‌های-به‌عنوان-خدمات، کلان داده‌ها و سیستم‌های یادگیری ماشینی را پوشش می‌دهد.
کوالکام برای سرورها پردازنده ۲۴ هسته‌ای می‌سازد


شرکت کوالکام بررسی روی نسل جدید پردازنده‌های ARM را آغاز کرد تا بتواند از آنها در سرورها و مراکز داده استفاده کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، این شرکت پیش‌نمایش پردازنده‌های مذکور را به عنوان بخشی Server Development Platform یا SDP منتشر کرد و توضیح داد این اقدام گام نخست در جریان تولید تراشه‌های یکپارچه با ۲۴ هسته پردازشگر (SoC) محسوب می‌شود که مبتنی بر ساختار ARMv8-A به تولید می‌رسد.

به گفته کوالکام تراشه‌های SoC برای مراکز داده گسترده ساخته می‌شود و به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند تمام نیازهای مراکز داده سازمانی از جمله زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات، پلتفرم‌های-به‌عنوان-خدمات، کلان داده‌ها و سیستم‌های یادگیری ماشینی را پوشش دهد.

کوالکام روز گذشته سیستم SDP را به صورت رسمی مورد آزمایش قرار داد. در این آزمایش تراشه مذکور بر اساس هسته مرکزی لینوکس با نسخه ۴.۲، سیستم مجازی‌سازی KVM، سیستم OpenStack DevStack مخصوص خدمات ابری OpenStack و ... مورد آزمایش قرار گرفت.

 

«آناند چاندراسِکر» مدیر پروژه SDP کوالکام گفت: «از آنجایی که مراکز داده هر روز با نوآوری‌ها و حجم گسترده داده‌ها مواجه می‌شوند، اتصال و بهره‌مندی هرچه بیشتر آنها از خدمات پردازش ابری ضروری به نظر می‌رسد. کوالکام در تلاش است برای پاسخگویی به این نیاز اکوسیستمی ارائه دهد که تمام فناوری‌ها و سرویس‌های مربوطه را شامل می‌شود.»

شرکت کوالکام اعلام کرد نخستین خط تولید تراشه‌های واحد مخصوص سرورها پردازنده‌ ۲۴ هسته‌ای را در اختیار کاربران سازمانی می‌گذارد و پیش‌بینی می‌شود این تراشه سال آتی وارد بازار شود.
 
کد مطلب: 38585
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام