۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶

چگونه با تلگرام پولدار شویم؟

ایتنا- با ورود شبکه‌های پیام‌رسان فوری به کشور، شکل جدیدی از کسب‌وکارهای مجازی، ظهور و بروز پیدا کرده است.
چگونه با تلگرام پولدار شویم؟


با افزایش نفوذ شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌های فوری، عده‌ای به فکر افتاده‌اند که به کسب درآمد از این فضای مجازی بپردازند یا حتی کلاس‌های آموزشی برگزار کنند و درست مثل کلاس‌های حضوری شهریه دریافت کنند!


به گزارش ایتنا از مهر، با گسترش استفاده از فضاهای مجازی و افزایش مخاطبان آن، کسب‌وکارهای اینترنتی یکی از بخش‌های جدانشدنی زندگی امروزه ما شده‌اند و با ورود شبکه‌های پیام‌رسان فوری به کشور، شکل جدیدی از این کسب‌وکارهای مجازی، ظهور و بروز پیدا کرده است.

اغلب این شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات بوده یا کانال ارتباطی بین بازاریاب و مشتری هستند. در این بین عده‌ای هم هستند که به طور مستقیم از این فضا کسب درآمد می‌کنند.

چهار میلیون تومان برای طراحی یک ربات
به دنبال رونق گرفتن تلگرام بین کاربران ایرانی، تلگرام حدود شش ماهی می‌شود جای دیگر شبکه‌های پیام‌رسان فوری را گرفته و از نظر محبوبیت بین کاربران ایرانی در صدر قرار گرفته است.

شاید دم‌دستی‌ترین روش برای پول درآوردن از تلگرام، ساخت و طراحی ربات‌ها باشد. بیشتر مشتریان و سفارش‌دهندگان این ربات‌ها کسانی که هستند که خود سایت یا تولید محتوا دارند و به دنبال رباتی برای انتقال و تبلیغ محتوای تولیدی خود هستند.

«آقای صبوری» برنامه‌نویسی است که برای سایت‌ها ربات می‌سازد. او می‌گوید که از چهار ماه پیش ساختن ربات از طریق تلگرام آسان می‌شود و از همین جا ساختن ربات‌ها و استفاده از آن‌ها رواج پیدا می‌کند، البته معتقد است کیفیت این ربات‌ها با هم متفاوت است: «طیف، کارکرد و کیفیت این ربات‌ها متنوع است و به تبع آن قیمت‌ها هم تغییر می‌کند.

مثلا ممکن است نیاز یک سایت خبری فقط این باشد که چند کانال خبری را برای کاربران خود نمایش بدهد یا مثلا امکان جست‌وجو هم به او بدهد یا حتی خود کاربر بتواند تنظیم کند چند پیام را در روز دریافت کند. هر چقدر این امکانات بیشتر شود، قیمت هم بالاتر می رود.»

او درباره نرخ این ربات‌ها هم می‌گوید: «درآمد ناشی از طراحی ربات از ۵۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون تومان می‌تواند متغیر باشد و این به نوع کار آن بستگی دارد.» با این وضع، به نظر می‌رسد درآمد به‌دست آمده از این راه بد نباشد؛ ولی آقای صبوری می‌گوید: «تجارت‌های این شکلی خیلی زود اشباع می‌شوند؛ چون تقاضا برای آن کم و عرضه هم چون به برنامه‌نویسان زیادی احتیاج دارد، کم است. برای همین قیمت آن خیلی بالا نمی رود. در ضمن تمام درآمدهای آن موقتی و تجارتی آنی است.»

گروه بزنید، تبلیغات کنید، پول دربیاورید

علاوه بر طراحی ربات‌ها، از طریق دیگری هم می‌توان از این ربات‌ها کسب درآمد کرد. ربات‌های تبلیغاتی، روش جدیدی از تبلیغات مجازی هستند.

طراحی این ربات‌ها از یک طرف و استفاده از آن‌ها برای تبلیغات از طرف دیگر، درآمدزا هستند. قضیه از این قرار است که بازاریاب‌ها این ربات‌ها را طراحی می‌کنند و از مشتری‌های خود سفارش می‌گیرند و به وسیله ربات‌ها تبلیغات را در گروه‌های تلگرام آغاز می‌کنند.

این شرکت‌های تبلیغاتی افرادی را هم برای تبلیغات خود به کار می‌گیرند و به ازای ایجاد هر گروه و میزان تبلیغات مبلغی را برای او در نظر می‌گیرند.

کلاس خط و نقاشی تلگرامی!
عده‌ای از آموزشگاه‌ها هم به این فکر افتاده‌اند که کلاس‌های حضوری خود را به کلاس‌های مجازی تبدیل کنند و از این راه پول دربیاورند.

دوره اول کلاس‌های مجازی این آموزشگاه‌ها به طور رایگان برگزار می‌شود و از دوره‌های بعد، فرد برای شرکت در کلاس‌ها باید هزینه پرداخت کند.

برگزاری کلاس مجازی برای حوزه‌هایی مثل زبان انگلیسی یا مهارت‌های ICDL شایدخیلی عجیب نباشد؛ اما آموزشگاهی، کلاس خط و حتی نقاشی را به صورت مجازی برگزار می‌کند!

در این کلاس تلگرامی، هنرجویان از استاد سرمشق می‌گیرند و بعد از تمرین آن را در گروه قرار می‌دهند و او هم پس از مشاهده، اشتباهات را برطرف کرده و فیلم آن را برای فهم بهتر به او می‌دهد.

ابتدا این گروه‌ها در وایبر برگزار می‌شدند؛ اما حالا شکل تلگرامی به خود گرفته‌اند. این ایده به سرعت در شبکه‌های مجازی گسترش پیدا کرده و هنرجویان زیادی به آن مراجعه کرده‌اند.

البته مشخص نیست که این کلاس‌های تلگرامی چقدر تاثیرگزار بوده‌اند و آیا خروجی داشته‌اند یا خیر.
کد مطلب: 38568
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام