۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹

تلگرام از دسترس خارج شد

نهادهای مسئول: اختلال از جانب ما نیست
ایتنا- از ساعاتی پیش، تلگرام، اپلیکیشن ارتباطی محبوب کاربران ایرانی از دسترسی خارج شده است.
تلگرام از دسترس خارج شد


وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی اختلال در شبکه اجتماعی خارجی تلگرام اعلام کرد: این اختلال مربوط به زیرساخت‌های ارتباطی ایران نبوده و هیچ قصدی برای فیلترکردن آن نیز وجود ندارد.


به گزارش ایتنا از مهر، شبکه اجتماعی تلگرام از ظهر امروز برای بسیاری از کاربران ایرانی مختل شده است.

محمدرضا فرنقی زاد – مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این باره تاکید کرد: این اختلال ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد.

وی گفت: ما این شبکه را فیلتر نکرده ایم و زیرساخت‌های ارتباطی ما نیز اختلالی ندارد؛ ممکن است اختلال مربوط به سرویس دهنده اصلی تلگرام و مشکل نرم‌افزاری این شبکه اجتماعی خارجی باشد.

در همین حال عبدالصمد خرم آبادی،دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز تاکید کرد: از طرف دادستانی کل کشور و نیز در جلسه کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، هیچگونه دستورالعملی مبنی بر فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام نداشته‌ایم و اگر اختلالی در دسترسی به این شبکه موبایلی وجود دارد از جانب ما نیست.

در توئیتر رسمی تلگرام نیز خبری مبنی بر این اختلال مشاهده نشده است و آخرین اطلاع رسانی مربوط به به روزرسانی این نرم‌افزار برای کاربران IOS است.
کد مطلب: 38478
نام شما
آدرس ايميل شما


امید
feedback
Iran, Islamic Republic of
معمولا اینترنت و زیرساخت ایران دچار مشکل نمیشن و خیلی خیلی کم پیش میاد که این اتفاق بیفته، بیشتر وقتها مشکل از سمت سرورها و برنامه های خارج از ایرانه.
پشتیبانی شرکت های اینترنتی هم که همیشه از داستان عقب هستن و از نظر اونا وقتی صفحه اول گوگل باز میشه و از یه سایت داخلی ایران با سرعت خوب دانلود میکنی، یعنی اینترنت کاملا درسته و هیچگونه اختلال و مشکلی نداره .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام