۰
plusresetminus
پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵

۱.۴ میلیارد دستگاه در جهان از اندروید استفاده می‌کنند

ایتنا - بیش از 10 هزار شرکت تاکنون با سیستم عامل Android for Work مخصوص دستگاه‌های سازمانی سازگار شده‌اند.
۱.۴ میلیارد دستگاه در جهان از اندروید استفاده می‌کنند


اپل از سال ۲۰۰۷ تاکنون بیش از یک میلیارد دستگاه مبتنی بر سیستم عامل iOS را به فروش رساند، مایکروسافت در برنامه‌ریزی‌های خود اعلام کرد تا سال ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ را روی یک میلیارد دستگاه عرضه می‌کند، و گوگل در آخرین گزارش خود توضیح داد که هم اکنون ۱.۴ میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان سیستم عامل اندروید را مورد استفاده قرار می‌دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، «ساندار پیچای» مدیر عامل گوگل در کنفرانس سالانه این شرکت ضمن معرفی دو گوشی هوشمند Nexus 5X ساخته شده در شرکت ال‌جی و Nexus 6P ساخته شده در شرکت هوواوی، خبر مذکور را منتشر کرد.

او گفت هر دو گوشی مذکور با سیستم عامل جدید Android Marshmallow ۶.۰ ساخته شده‌اند و قرار است هر دو آنها از هفته جاری وارد بازار شوند.

وی افزود بسیاری از مشتریان این دو گوشی در بازارهای نوظهور از جمله ویتنام و اندونزی زندگی می‌کنند. همچنین بیش از ۱۰ هزار شرکت تاکنون با سیستم عامل Android for Work سازگار شده‌اند. این سیستم عامل تلاش مایکروسافت برای عرضه پلتفرم ایمن مخصوص سازمان‌ها محسوب می‌شود.

 

این آمار و ارقام در حالی منتشر شده است که شرکت‌های بزرگ نظیر سامسونگ و HTC سعی دارند تلاش خود را برای تولید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید افزایش دهند. در این میان شرکت‌های نوظهوری مانند شیائومی و هوواوی هم تلاش‌های خود را برای تولید گسترده گوشی‌های اندرویدی آغاز کرده‌اند.

مرکز تحقیقاتی گارتنر در آخرین گزارش خود اعلام کرد در فصل دوم سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه جهانی گوشی‌های اندرویدی رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرده که البته این رقم پایین‌ترین سطح در ۶ سال گذشته بوده است. در حالی که اندروید پیش‌ از این سهم ۸۴ درصدی بازار جهانی را در اختیار داشت، این رقم هم‌اکنون ۸۲ درصد محاسبه می‌شود.
 
کد مطلب: 38447
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام