۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۶
وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات:

انتقاد از درگیری وزارت ارتباطات با اپراتورها

تمام مخابرات‌های استانی در حوزه تلفن ثابت زیان‌ده شده‌اند
ایتنا- وزیر سابق دولت نهم هم به نمایشگاه تلکام رفته بود.
انتقاد از درگیری وزارت ارتباطات با اپراتورها


وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شخصاً مخالفت وزارت ارتباطات با اصلاح تعرفه‌های مخابراتی را تنگ‌نظری می‌بینم زیرا اکنون با زیان‌ده شدن تمام مخابرات‌های استانی در حوزه تلفن ثابت، ناکارآمدی ثبات تعرفه‌های تلفن ثابت از ۱۲ سال پیش برای همه محرز شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، محمد سلیمانی وزیر سابق ارتباطات و نماینده مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه تلکام ۲۰۱۵ با انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات درباره هزینه کرد درآمدهای کلان این وزارت و ارتباط این وزارتخانه با اپراتورها گفت: علی‌رغم اینکه در سال ۹۳ مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای توسعه ارتباطات در شهرهای کوچک و روستاها درنظر گرفته شده بود اما این مهم اتفاق نیفتاد و هنوز در این زمینه عقب‌ماندگی وجود دارد.

وی همچنین یکی دیگر از اشکالات عملکرد این وزارتخانه را درگیری وزارت با اپراتورها عنوان کرد و گفت: دولت باید با بخش خصوصی و اپراتورها رابطه صمیمی و هدایتی وجود داشته باشد در حالی که مانع ایجاد می‌کند و دود این رفتار د رچشم مردم می‌رود.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که این مسائل حل شود و با منابع مالی عظیمی که امسال و سال آینده در اختیار وزارتخانه قرار داده شده گام‌های بلندی برداشته شود و مجلس نیز نقش نظارتی خود را دارد و نکات لازم را متذکر می‌شود.

سلیمانی با تاکید بر اینکه به وضوح دیده می‌شود که تلفن ثابت با نرخ فعلی زیان‌ده است و همه شرکت‌های مخابرات استانی در حوزه تلفن ثابت زیان‌ده شده‌اند گفت: منطقی است که تعرفه ۱۲ سال پیش امروز نمی‌تواند یک شرکت را پویا و زنده نگه‌ دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شخصا نوعی تنگ‌نظری درباره مقاومت در برابر اصلاح تعرفه تلفن ثابت می‌بینیم که تاکنون نیز نتوانسته‌ایم این مشکل را حل کنیم.

وی گفت: بخش ارتباطات خدمات محور است و ایجاد مانع و متوقف کردن این بخش نمی‌توان انتظار ارائه خدمات جدید را داشت و این امر به صلاح هیچ کس نیست.

وی تصریح کرد: با وضعیت فعلی که برای تلفن ثابت ایجاد شده هیچ شرکت جدیدی وارد حوزه زیان‌ده تلفن ثابت نخواهد شد مگر اینکه عقلش مشکل داشته باشد.

سلیمانی با بیان اینکه این اصلاحات باید انجام شود گفت: اخیرا مجلس از وزارت ارتباطات ارائه گزارش عملکرد ۹۳ و ۹۴ را درخواست کرده است تا به نتایج عملکرد این وزارتخانه طبق آمار رسیدگی شود.
کد مطلب: 38401
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام