۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

کاهش هزینه دسترسی به اینترنت از راه‌ فنی

کاهش قیمت اینترنت بین‌الملل موثر نبود
ایتنا- جهانگرد: هزینه اینترنت زیرساخت را تا 30 درصد کاهش دادیم.
کاهش هزینه دسترسی به اینترنت از راه‌ فنی


معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه کمیته‌ای در وزارتخانه راه‌های کاهش هزینه دسترسی مردم به اینترنت را از نظر فنی و اقتصادی بررسی می‌کند، گفت: تجربه کاهش قیمت اینترنت بین‌الملل در ارزان شدن اینترنت کاربران نهایی موثر نبود و اصلاح بخش فنی مدنظر قرار گرفته است.


به گزارش ایتنا از فارس، نصرالله جهانگرد در معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۵ اظهار داشت: استراتژی وزارتخانه به حداقل رساندن هزینه دسترسی مردم به اینترنت است.

وی گفت: برای تحقق این هدف یک کمیته فنی در وزارتخانه تشکیل شده که از نظر اقتصادی و فنی عوامل موثر در کاهش هزینه دسترسی مردم به اینترنت را بررسی می‌کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: در بخش اقتصادی وزارتخانه تصمیم به کاهش قیمت اینترنت ورودی که توسط شرکت دولتی زیرساخت به شرکت‌های خصوصی ارائه می‌شود گرفت و هزینه اینترنت زیرساخت را حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش داد.

جهانگرد گفت: اما شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده اینترنت (PAP)‌ها این کاهش قیمت را تاثیر نداده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: توجیه آنها این بود که هزینه اینترنت بین‌الملل تنها یک چهارم هزینه‌های اینترنت کاربر نهایی را تشکیل می‌دهد و تخفیف ۲۵ درصدی در یک چهارم هزینه‌ها معادل ۵ درصد تخفیف در قیمت اینترنت کاربر نهایی می‌شود که این میزان تخفیف قبلا در بازار رقابتی توسط خود شرکت‌ها اعمال شده بود.

جهانگرد تصریح کرد: در نتیجه وزارتخانه در بخش اقتصادی سیاست قبلی برای کاهش نرخ اینترنت دولتی را متوقف کرد و به این نتیجه رسید که برای کاهش هزینه‌های دسترسی باید روی اصلاح بخش فنی متمرکز شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در بخش فنی ساختارها نیازمند تجدیدنظر و ارتقا هستند که برای مثال شرکت‌ها (Pap) کل ترافیک شبکه خود را از کشور در یک نقطه در تهران جمع می‌کنند و بار دیگر در ۳۱ استان توزیع می‌کنند.

جهانگرد تاکید کرد: هدف نهایی وزارت ارتباطات کاهش هزینه دسترسی مردم به اینترنت است زیرا معتقدیم که اینترنت حاوی اطلاعات بسیار خوب برای توسعه کشور به شرط حفظ شرایط فرهنگی هر کشور است.
کد مطلب: 38399
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام