۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۹
مدیرعامل مخابرات ایران خبر داد:

توافق مخابرات با دولت برای پرداخت بدهی

جزئیات پیشنهاد تغییر نرخ‌ها
ایتنا- مدیرعامل مخابرات: هم‌اکنون مشکل توسعه پهنای باند و خرید پهنای باند اینترنت حل شده است و در هیچ استانی مشکل فروش ADSL را نداریم.
توافق مخابرات با دولت برای پرداخت بدهی


مدیرعامل مخابرات ایران از پیشنهاد جدید این شرکت به رگولاتوری برای ترغیب نرخ مکالمات تلفنی خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر، اسدالله دهناد امروز در نشست خبری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه تله کام آخرین وضعیت شرکت مخابرات ایران و برنامه های این شرکت را تشریح کرد.

وی در مورد تغییر نرخ‌های مخابراتی که پیش از این از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد موافقت قرار نگرفته بود، گفت: دو هفته گذشته پیشنهاد جدیدی را مبنی بر تغییر نرخ‌های مخابراتی به زمان قبل از یکسان‌سازی کدهای استانی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت مکتوب اعلام کردیم.

مدیرعامل مخابرات ایران با بیان اینکه مخابرات حاضر است تعرفه مصوبه شماره ۱۶۰ رگولاتوری را اجرایی کند، گفت: براساس آن مصوبه نرخ مکالمات به ازای هر پالس ۵۱.۳ ریال و آبونمان مشترکان ۹۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود.

دهناد خاطرنشان کرد: مخابرات پیشنهاد دارد که تعرفه‌ها به قبل از هم‌کدسازی پیش شماره‌ها برگردد و از آنجایی که وزارت ارتباطات پیش از این اعلام کرده بود که این پیشنهاد را مخابرات به صورت مکتوب ارائه کند حدود دو هفته پیش در نامه‌ای این پیشنهاد به رگولاتوری اعلام شد اما تاکنون پاسخی در این زمینه دریافت نشده است.

وی گفت: از طرفی دیگر در صورت موافقت وزارت ارتباطات مخابرات پیشنهاد دریافت ماهانه ۱۰ هزار تومان تعرفه برای مکالمات شهری درون شبکه‌ای و سه هزار تومان برای مکالمات ماهانه روستاییان در درون شبکه می‌کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه مخابرات به دنبال افزایش تعرفه‌ها نیست و به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌ها به دلیل افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمد است، گفت: با توجه به افزایش ۶ برابری هزینه‌ها در کشور از سال ۸۲ تاکنون درآمد مخابرات با هزینه‌ها همخوانی ندارد و رشد مخابرات نیازمند جبران این هزینه‌ها است.

دهناد با بیان اینکه قیمت تمام شده دایری یک خط تلفن ثابت یک میلیون و صد هزار تومان است، افزود: این در حالی است که مخابرات برای فروش این خط تلفن ۵۰ هزار تومان هزینه از مشترک دریافت می‌کند و میزان درآمد هر خط تلفن به ازای هر مشترک برای مخابرات ۶ هزار تومان در ماه است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل عدم همخوانی هزینه‌ها و درآمد مخابرات توسعه این بخش در کشور با مشکل مواجه خواهد شد، گفت: با توجه به تورم تجمیعی ۲۰۷ درصد در کشور نرخ‌های مخابراتی نیز باید متناسب با تورم افزایش یابد.

توافق مخابرات با دولت برای پرداخت تهاتری بدهی‌ها

مدیرعامل مخابرات ایران در مورد میزان بدهی این شرکت به دولت و نیز بدهی‌هایی که دولت و سازمان‌های بزرگ به این شرکت دارند، گفت: مخابرات در مجموع بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان لاوصولی در تلفن ثابت، همراه و سازمان‌های بزرگ و کلان دارد که ۵۰ درصد آن مربوط به دولت و ۵۰ درصد آن مربوط به مشترکان است که بدهی مشترکان بیشتر مربوط به مکالمات بین‌الملل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مخابرات ۲۶۰ میلیارد تومان به شرکت ارتباطات زیرساخت بدهکار است.

بر این اساس در حال مکاتبه با معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری هستیم تا بتوانیم بدهی‌های مخابرات به دولت و مطالبات مخابرات از دولت را به صورت تهاتری پرداخت کنیم و در این زمینه نامه‌ای به معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری ارسال شده است.

دهناد همچنین در پاسخ به سوال از حل مشکلات توقف توسعه اینترنت پرسرعت ADSL در ۶ استان کشور که پیش از این از سوی رگولاتوری متوقف شده بود خبر داد و گفت: هم‌اکنون مشکل توسعه پهنای باند و خرید پهنای باند اینترنت حل شده است و در هیچ استانی مشکل فروش ADSL را نداریم.

مدیرعامل مخابرات ایران با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بازار ADSL در اختیار مخابرات است، گفت: ۷ پروژه بهینه‌سازی برای مشترکان ADSL در دستور اجرا است تا مشکلات کیفی و پاسخ‌دهی به مشترکان در این زمینه حل شود.

مدیرعامل مخابرات ایران با تاکید بر اینکه هم‌اکنون زمان پاسخگویی به مشترکان از طریق سامانه ۲۰۲۰ برای اینترنت پرسرعت به کمتر از دو دقیقه انتظار در ساعت پرترافیک کاهش یافته است گفت: شرکت مخابرات ایران در ۱۳ مرداد سال ۹۴ ساختار جدید شرکت را با تاکید بر کاهش هزینه‌های مضاعف، ارتقای سطح تخصصی و افزایش بهره‌وری تصویب و ابلاغ کرده است و در تاریخ ۹۴.۶.۳۰ نیز ساختار این شرکت را برای اجرا به شرکت های مخابرات استانی ارائه کرده است.

در این طرح از ۲۹ هزار پست مخابراتی به ۲۳ هزار پست مخابراتی رسیده‌ایم و به دنبال ارائه خدمات متنوع و تمرکز بر فعالیت‌های کیفی شرکت‌های مخابراتی و ساختار ماتریسی هستیم.
کد مطلب: 38385
نام شما
آدرس ايميل شما