۰
plusresetminus
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
دبیر شورای‌عالی فضای مجازی مطرح کرد:

درخواست از فعالان صنعت مخابرات

مقابله با تهاجم فضای مجازی
ایتنا- دبیر شورای‌عالی فضای مجازی از فعالان بخش ارتباطات کشور خواست در یک هماهنگی با دولت و دانشگاه‌ها به مقابله با تهاجم فضای مجازی بروند.
درخواست از فعالان صنعت مخابرات


ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابراتی و اطلاع‌رسانی که صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد، با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت مخابرات و فضای مجازی، گفت: بازار فضای مجازی برآمده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، رو به جلو و در حال توسعه است و در عین حال تهاجمی نیز قلمداد می‌شود.


به گزارش ایتنا از مهر، فیروزآبادی با اشاره به تغییر مدل‌های کسب و کار در این صنعت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بخش خدمات در دنیا رو به رشد است و پیش‌بینی می‌شود با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات مشاغل زیادی در حوزه خدمات ایجاد شود.

وی با تاکید بر توسعه مقوله اینترنت اشیاء در دنیا گفت: کسانی در این بازار موفق هستند که مدل‌های متغیر در نوآوری تشخیص داده و کارآفرینی همراه با نوآوری داشته باشند.

فیروزآبادی با اشاره به بازار رو به رشد اپلیکیشن‌ها که فناوری اطلاعات را متحول کرده است، ادامه داد: برای عقب نماندن از این بازار نباید محدود به جغرافیای خودمان باشیم و باید اندازه بازارمان را به اندازه بازار جهانی توسعه دهیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر اینکه از مشکلات صنعت مخابرات اطلاع داریم، گفت: خطری که هم‌اکنون متوجه استقلال در فضای مجازی است کل اقتصاد بخش مجازی در خارج از مرزها است. به این معنی که هم‌اکنون اقتصاد فضای مجازی خارجی بر داخل غلبه کرده و باید این موضوع برطرف شود.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم در فضای مجازی کشور اطلاعات از جای دیگری تامین شود، افزود: از همه فعالان بخش اقتصادی و ارتباطی کشور می‌خواهیم در یک هماهنگی با دولت و دانشگاه‌ها بر اساس طراحی سیستم‌های نوآوری به مقابله با تهاجم فضای مجازی بروند تا شرکت‌های بین‌المللی که عمدتاً آمریکائی هستند بر روی اقتصاد فضای مجازی ما نقشی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون محتوای فضای مجازی در قالب شبکه‌های اجتماعی و رسانه از خارج تامین می‌شود، گفت: بازار داخلی کشور در حوزه خدمات فناوری به شدت بکر است و در حوزه صادرات این بخش نسبت به واردات در حد صفر هستیم.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی گفت: در این حوزه آمادگی داریم بتوانیم سیاست‌های کلان شورای‌عالی فضای مجازی را در جهت تسهیل مدل‌های کسب و کار نوین ارائه دهیم.


کد مطلب: 38339
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام