۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۷

چین برای فعالیت شرکت‌های فناوری خارجی شرط و شروط گذاشت

ایتنا- هنوز دعوا و مجادله بر سر هک های چینی و آمریکایی تمام نشده!
چین برای فعالیت شرکت‌های فناوری خارجی شرط و شروط گذاشت


دولت چین از شرکت‌های فناوری بزرگ خارجی و به خصوص آمریکایی خواسته تا برای تداوم فعالیت در این کشور تعهداتی را بپذیرند.


به گزارش ایتنا از فارس، این تعهدات با اعتراض این شرکت‌ها مواجه شده و آنها معتقدند از این طریق ممکن است اطلاعات شخصی کاربران در دسترس دولت چین قرار بگیرد و حریم شخصیشان نقض شود.

مرکز ارزیابی امنیت فناوری اطلاعات چین که متولی این موضوع است می‌گوید هدف از این کار رعایت برخی اصول کلیدی و از جمله کسب اطمینان از عدم آسیب دیدن امنیت ملی چین و دفاع از حقوق مردم است.

مقامات چینی بعد از افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد استفاده دولت آمریکا از شرکت‌های فناوری برای جاسوسی از ارتباطات اینترنتی و تلفنی شهروندان و مسئولان سیاسی کشورهای خارجی به شدت عملکرد مؤسساتی همچون گوگل، اپل، مایکروسافت، فیس‌بوک و ... را زیر نظر گرفته‌اند.

بر اساس تعهدنامه تنظیم شده توسط طرف چینی، شرکت‌های فناوری باید به طور مرتب و منظم وصله‌های به روزرسان برای برطرف کردن آسیب‌پذیری‌های امنیتی برنامه‌ها و خدمات خود عرضه کنند.

این شرکت‌ها باید به صراحت به کاربران بگویند که چه نوع اطلاعات شخصی آنها را جمع‌آوری می‌کنند. آنها همچنین باید تضمین کنند که محصولاتشان ایمن و قابل کنترل توسط کاربران است.

شرکت‌های فناوری همچنین حق نخواهند داشت هیچ گونه اطلاعات شخصی حساس کاربران را که در بازار چین جمع‌آوری کرده‌اند، ذخیره، منتقل یا پردازش کنند یا به هر نحو آنها را بدون اجازه به خارج از مرزهای چین منتقل نمایند.

رسانه‌های آمریکایی بر سر این موضوع جنجال خبری گسترده‌ای به راه انداخته و مدعی هستند دولت چین به دنبال جاسوسی از آنها و کاربرانشان است و دفاع از حریم شخصی و امنیت مردم چین بهانه‌ای بیش نیست.
کد مطلب: 38265
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام