۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸

مایکروسافت در حال کار روی یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس!

ایتنا- آیا مایکروسافت قصد عرصه سیستم عامل مبتنی بر لینوکس دارد؟!
مایکروسافت در حال کار روی یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس!


پس از آنکه در مراسم رسمی اخیر اپل برای رونمایی از محصولات جدید، یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت به روی سن دعوت شد، گویا اتفاقاتی جالب دور از دید بسیاری در حال رخ دادن است که نوعی گسست از اعتقادات قبلی نیز محسوب می شود!

جدیدترین این اتفاقات، خبری است مبنی بر اینکه مایکروسافت در حال طراحی و کار روی سیستم عاملی است که بر پایه کرنل لینوکس، یعنی جدی ترین رقیب خود بنا شده است.


 به هیچ وجه تعجب نکنید و این خبر را کاملا جدی تلقی کنید که مایکروسافت اکنون در حال طراحی و ساخت چیزی به نام Azure Cloud Switch یا به اختصار ACS است که در واقع نرم افزاری با هدف کنترل ساده تر و بهتر سخت افزارهای سیستم Cloud مایکروسافت بوده و این شرکت تصمیم بر آن گرفته که این نرم افزار را بر اساس کرنل لینوکس طراحی کند.

به گزارش ایتنا از تابناک،البته این سیستم عامل جدید موردی نیست که برای دسکتاپ یا لپتاپ طراحی شده باشد، بلکه مختص به سخت افزارهای سطح بالای شبکه است. به گفته مسئولان مایکروسافت، هدف این است که یک محیط عملیات نرم افزاری ایجاد شود که مدیریت و کنترل تجهیزات شبکه، از جمله روترها و سوییچ ها، مربوط به سرویس های Cloud کلاس شرکتی مایکروسافت را ساده تر کند.

در واقع از آنجا که شرکت های تولیدکننده و ارائه دهنده این تجهیزات متعدد هستند و هر یک نرم افزار خاص خود را برای این تجهیزات ارائه می کنند، این موضوع استفاده از این تجهیزات متعدد در یک سیستم یکپارچه را با چالش می کشد. هدف سیستم عالم جدید، ایجاد یک محیط عملیات یکپارچه تحت کلاود برای حل این معضل و کار با سخت افزارهای متعدد است.

البته این رهیافت جامع مسلما آن چیزی است که در روزهای اولیه مایکروسافت قطعا به آن با دید بدی نظر می شد، زیرا در آن زمان تعدد نرم افزاری و سخت افزاری مانند امروز زیاد نبود، ولی در روزهایی که ساتیا نادلا بر مایکروسافت حکمرانی می کند، این شرکت اساسا یک ماهیت جدید دارد.

اکنون مایکروسافت همه توان و قدرت خود را برای ایجاد محصولات جدید متناسب با نیاز کاربران امروز به کار گرفته است و در این میان هیچ ابایی از به کارگیری سایر تکنولوژی ها از سایر رکت ها حتی تکنولوژی های سابقا رقیب نیز ندارد.

این امر البته موضوعی بسیار خوشایند و قابل توجه برای کاربران و مشتریان تکنولوژی است که در آینده نزدیک می تواند نوید محصولات بهتر و ایده های جدیدتر را با پاک شدن مرزهای سنتی داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ACS می توانید به وبلاگ مایکروسافت در اینجا مراجعه کنید.
کد مطلب: 38218
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام