۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰

سیستم عامل جدید مایکروسافت مبتنی بر لینوکس معرفی شد

ایتنا - این سیستم عامل با نام Azure Cloud Switch برای دستگاه‌های شبکه‌ای و به خصوص سوئیچ‌ها ارایه شده است.
سیستم عامل جدید مایکروسافت مبتنی بر لینوکس معرفی شد


مایکروسافت از ساخت سیستم عامل جدید چند-پلتفرمی مبتنی بر لینوکس خبر داد تا برای دستگاه‌های شبکه‌ای از جمله سوئیچ‌های مخصوص مراکز داده از آن استفاده شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، مقامات مایکروسافت اطلاعاتی در مورد این سیستم عامل منتشر کردند و توضیح دادند که محصول مذکور با نام Azure Cloud Switch یا ACS شناخته می‌شود.

این شرکت چند روز قبل با انتشار یک مطلب وبلاگی ACS را به صورت مختصر معرفی کرد و البته در کنفرانس SIGCOMM ماه آگوست هم به این محصول لینوکسی اشاره شد. مایکروسافت در این کنفرانس گفته بود که در حال کار کردن روی سیستم‌عامل جدیدی مبتنی بر لینوکس است و تلاش می‌کند روش‌های استاندارد برای به کارگیری مدارهای مجتمع مبتنی بر ابزار (ASICs) را ارایه دهد تا بتوان از سیستم عامل جدید در سوئیچ‌های مخصوص شبکه‌ها استفاده کرد.

این مسئله باعث شد تا کارشناسان اعلام کنند که در آینده نزدیک مایکروسافت محصولات گسترده‌تری را مبتنی بر لینوکس تولید کند و استفاده بیشتری از فناوری‌های متن‌باز ببرد.

 

سیستم ACS مبتنی بر رابط کاربری Switch Abstraction Interface در طرح Open Compute Project ساخته شده است و از استاندارد C برای زبان‌های برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند.

این محصول یک نرم‌افزار جامع محسوب می‌شود که برای راه‌اندازی دستگاه‌های شبکه‌ای به خصوص سوئیچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرح Open Compute Project از ژوئیه ۲۰۱۵ به بعد توسط مایکروسافت و دیگر شرکت‌های بزرگ از جمله دل، Broadcom، Cavium، Barefoot و Metaswitch دنبال می‌شود.
 
کد مطلب: 38206
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام